صحت

بخش های داخله اعصاب و واحد مراقبت های جدی شفاخانه شیخ زاید به بهره برداری سپرده شد

کابل، 28 حمل باختر
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه دولت امروز بخش های داخله اعصاب و واحد مراقبت های جدی شفاخانه شیخ زاید را افتتاح کرد.
به گزارش آژانس باختر، این بخش ها با ظرفیت 50 بستر، مجهز با تمام تجهیزات طبی از چون  وینیلاتور، ماشین EEG  مانیتور، سرنج پمپ ، انفیوژن پمپ، التراسوند، دستگاه سکن، سیستم اکسیجن و لابراتوار با هزینه نزدیک به 15 میلیون افغانی از بودجه وزارت صحت عامه ایجاد گردیده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور ایجاد این دو بخش را یک گام نیک در راستای بهبود کیفیت عرضه خدمات صحی دانسته و گفت که بخش های داخله اعصاب و واحد مراقبت های جدی یک نیاز جدی مبنی بر تقویت بخش مرکز جراحی اعصاب شفاخانه شیخ میباشد که با ایجاد این دو بخش بتوانیم تا حدی مشکلات مردم را در زمینه مرفوع گردد.
همچنان وزیر صحت عامه گفت:" با وجود اینکه بودجه بخش صحت نسبت به سال گذشته صد میلیون دالر کاهش یافته است و نیاز به منابع مالی بیشتر دارد اما با آنهم توانسته است که سطح دسترسی مردم به خدمات صحی و کیفیت خدمات صحی را افزایش دهد که ایجاد مرکز جراحی اعصاب در کشور یک نیاز مبرم مردم به شمار میرفت امروز ما شاهد بهره برداری دو بخش دیگر آن هستیم و نیز در تلاش هستیم تا این مرکز را به یک مرکز مکمل و معیاری جراحی اعصاب به سطح منطقه مبدل نماییم.
در همین حال داکتر صالح محمد سلجوقی نماینده مردم در شورای ملی  گفت که تامین صحت و فراهم نمودن خدمات صحی یک امر مهم و حیاتی مردم میباشد که بخش صحت باوجود چالش های پیشرو برای رسیدن اهداف تعیین شده اش  به سرعت در حرکت است و وزارت مالیه باید برای افزایش بوجه بخش صحت توجه جدی نماید.
به گفته مسولان بخش های مذکور دارای 52 تن کارمند بوده که ازین میان 12 تن آن متخصص، 25 نرس و 12 کارگر خدمات میباشد.
شفاخانه شیخ زاید که یک مرکز اختصاصی جراحی اعصاب میباشد در ماه حمل سال 1396 افتتاح گردید و از شروع کار آن تا کنون به تعداد 8102 مریض را در بخش های خدمات سراپا، داخل بستر، خدمات عاجل، مراقبت های جدی وتشخیصیه تداوی نموده است. علاوه بر آن 350 عملیات بزرگ جراحی اعصاب را  که اکثریت آن قبلا در افغانستان قابل اجراء نبوده دراین شفاخانه موفقانه صورت گرفته است. مومنه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا