سیاست

محقق: دشمنان دین اسلام تلاش دارند که اسلام هراسی کنند

کابل باختر 20 قوس
محمد محقق معاون ریاست اجرائیه کشور امروز در محفل گرامیداشت از رحلت پیامبر گرامی اسلام خاطر نشان ساخت که نهضت پیامبر گرامی اسلام فراگیر و دین مقدس اسلام پر جذبه ترین دین برای افراد بشرمیباشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر: از رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا با حضور پر شور مردم شهر کابل، علما، دانشجویان، اعضای مجلس نمایندگان، شخصیت های سیاسی و فرهنگی گرامیداشت به عمل آمد. محمد محقق معاون ریاست اجرائیه کشور در این مراسم، حضرت محمد (ص) را موثر ترین شخصیت کره خاکی یاد نموده گفت: نهضت پیامبر گرامی اسلام، نهضتی فراگیر و دین مقدس اسلام پر جذبه ترین دین برای افراد بشر می باشد.
محقق افزود: نهضت پیامبر گرامی اسلام فرا تاریخی است و دین مقدس اسلام، دین عدالت است و همین عدالت خواهی باعث ماندگاری دین مقدس اسلام گردیده است.
معاون ریاست اجرائیه گفت که دشمنان دین مقدس اسلام تلاش دارند که با به کارگیری شیوه های گوناگون اسلام هراسی کنند و  ایجاد گروه های تندرو، چون داعش و القاعده نیز برنامه هایی در راستای بدنام سازی اسلام است.
محقق علاوه کرد که جنایت های داعش در ولایت های جلال آباد، زابل، بلخ، تخار و کندز همه برای بدنام ساختن اسلام و تلاشی برای ایجاد تفرقه در کشور بوده است. معاون ریاست اجرائیه دین مقدس اسلام را دین منطق، استدلال و رحمت خواند و از شهروندان کشور خواست که در برابر دسایس دشمنان بیدار و حساس باشند.
محقق گفت: از نشانه ها چنین بر آید که افغانستان در بهار سال آینده شاهد جنگ های سختی خواهد بود و از مردم خواست که برای مبارزه با دشمنان مردم افغانستان در کنار نیروهای امنیتی کشور آماده باشند.
معاون ریاست اجرائیه دولت را یگانه منبع استعمال قوه در کشور دانست و تاکید کرد که دولت باید از این سرزمین دفاع نماید.
محمد محقق خاطر نشان ساخت که در شروع کار حکومت وحدت ملی و خراب شدن وضعیت امنیتی خواستار تغییر در چینش نیروهای امنیتی کشور شده و پیشنهاد ایجاد یک قول اردو در شمال و یک قول اردو در هزاره جات را داده است.
معاون ریاست اجرائیه افزود که قرار است صدها میلیون دالر در بخش سرک سازی و مخابرات در هزاره جات سرمایه گذاری گردد و در آینده های نزدیک قرارداد آن از سوی کمیته میلی تدارکات منظور خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا