جهان

لوی درستیز اردوی پاکستان با وزیر دفاع امریکا درباره تحولات منطقه گفت وگو کرد

اسلام آباد / ایرنا / 19 جدی/ باختر
لوی درستیز اردوی پاکستان پس از اقدام متقابل ایران در برابر حمله امریکا در پی  کشته شدن  قاسم سلیمانی،  عصر دیروز  در تماس تیلفونی با وزیر دفاع امریکا درباره اوضاع امنیتی شرق میانه گفت وگو کرد.
روابط عمومی ستر درستیز اردوی پاکستان اعلام کرد که  جنرال «قمر جاوید باجوا» در تماس تیلفونی با «مارک اسپر» بر خواست پاکستان برای تنش زدایی در منطقه و حمایت از هرگونه ابتکار در مسیر استقرار صلح تاکید کرد.
جنرال باجوا افزود: همگی ما تلاش های زیادی برای برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریزم انجام داده ایم بنابراین از همه طرف ها دعوت می کنیم تا با اجتناب از تنش، در مسیر همکاری دیپلماتیک گام بردارند.
لوی درستیز اردوی پاکستان تاکید کرد که این کشور به نقش سازنده خود برای موفقیت فرآیند صلح در افغانستان ادامه خواهد داد و باید تلاش کرد که به جای درگیری های جدید، منطقه، به سمت حل منازعات اقدام کند.
در بیانیه روابط عمومی اردوی پاکستان به نقل از سخنان مارک اسپر آمده است که وی مدعی شد: امریکا به دنبال درگیری نیست اما در صوت لزوم آماده پاسخ خواهد بود.
صدراعظم پاکستان در یک پیام تویتری اعلام کرد که وی از جنرال «قمر جاوید باجوا» قومندان اردوی آن کشور خواسته است که با قومندانان نیروهای مسلح ایران، عربستان و امریکا ارتباط برقرار کند و پیام صریح اسلام آباد مبنی بر آمادگی برای کمک به صلح منطقه یی و ملحق نشدن به درگیری ها را ابلاغ کند.
صدراعظم  پاکستان  با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اوضاع کنونی در شرق میانه و خلیج فارس گفت: جنگ به نفع هیچ کس نیست و باید اقدامات فوری برای تنش زدایی در منطقه به کار گرفته شود.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا