اقتصاد

توزیع کمک به خیمه نشینان بیجا شده آغاز شد

 

کابل باختر 20 قوس

توزیع مساعدت های زمستانی دولت آلمان برای بیجا شده گان خیمه نشین درشهر کابل امروز آغاز گردید.

این مساعدت ها که شامل زغال بلوط، لحاف، ترپال وپاپوش می شود به اساس تقاضای وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان از جانب دولت آلمان تهیه گردیده وقرار است برای یک هزار ودوصدو پنجاه خانواده بیجا شده مستقر در ساحاتی از شهر کابل طی نه روز آینده توزیع گردد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، توزیع این مساعدت ها برای خیمه نشینان مستقر در چهارراهی قمبر آغاز گردید وبرای هر خانواده چهارتخته لحاف ویک تخته ترپال پلاستیکی شش جوره کلوش وسی وچهار کیلو زغال بلوط داده شد

فضل احمد عظیمی معین پلان وپالیسی وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان حین توزیع  مساعدت یادشده ضمن آنکه از کمک های دولت آلمان ابراز قدردانی کرد از سایر نهاد ها، موسسات خیریه ملی وبین المللی خواست تا برای کمک به این خیمه نشینان قبل از آنکه هوا بیشتر رو به سردی گراید شتاب نمایند.

عظیمی بیان داشت که هنوز عواملی که باعث بیجا شدن این خانواده ها ازمناطق اصلی شان شده است از میان برداشته نشده وهنوز نا امنی ها وجنگ ها در برخی از مناطق کشور جریان دارد واز اینرو برای استقرار مجدد آنان درمناطق اصلی شان کاری صورت گرفته نمیتواند.

عظیمی خاطرنشان کرد، دولت آلمان به کمک موسسات «ادرا» و «را را» این مساعدت را که ارزش آن حدود یکصدونود وپنج هزاریورو می رسد، برای بیجا شده های مستقر درساحات چهارراهی قمبر، پروان دوم  وساحاتی ازده دانا، چهارقلعه دارالامان وبرخی از خانواده های مستحق در نواحی اول، دوم ، هفتم ، هشتم ، یازدهم شهر کابل طی نه روز آینده توزیع مینماید.

این در حالیست که یک هفته قبل وزیر امور مهاجرین وعودت کننده گان در صحبتي با خبرنگار آژانس باختر خواستار کمک به این خانواده ها شده بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا