سیاست

امضاء تفاهم نامه انکشاف و تقویت سکتور برق

کابل باختر 1 قوس
در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، تفاهم‌نامه انکشاف و تقویت سکتور برق میان وزارت مالیه و بانک انکشاف آسیایی که هدف آن ایجاد یک شبکۀ واحد ملی برق می باشد، به امضا رسید.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه  که در قصر دلگشای ارگ انجام شد ، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و شماری از اعضای کابینه نیز حضور داشتند، تفاهم نامۀ متذکره توسط محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و ساموئل تومیوا رئیس بانک انکشاف آسیایی امضا گردید.
به اساس این تفاهم‌نامۀ ، ولایات دایکندی، ارزگان، غور، نورستان و نیمروز که قبلاً به هیچ یک از شبکه های برق وصل نبودند، در یک شبکه واحد ملی برق وصل می شوند. با تطبیق این تفاهم‌نامه، نه تنها ولایات یاد شده از برق مطمئن و ارزان مستفید می شوند، بلکه برای ولایات همجوار نیز امنیت انرژی تامین می گردد.
قابل ذکر است که تعهد بودجوی تفاهم‌نامه متذکره در حال حاضر ۲۴۰ میلیون دالر بوده که با انکشاف پروژه ها بعداً بیشتر خواهد شد. همچنان در جریان تطبیق این تفاهم‌نامه، کارهای مطالعه، دیزاین و مراحل تدارکاتی نیز آغاز می گردد.# عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا