سیاست

دیدار رئیس اجرائیه کشور با سفیر کشور آلمان در کابل

کابل باختر 30 جدی
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه امروز چهارشنبه با مارکوس پوتسل سفیر آلمان در کابل دیدار و در مورد مسائل مهم و مرتبط میان دو کشور بحث و گفتگو نمود.
در دیدار میان رئیس اجرائیه و سفیر آلمان مقیم کابل، افزون به بررسی آخرین تحولات و رویدادهای امنیتی، در مورد چگونگی روندگفتگوهای صلح با مخالفان مسلح و اصلاح نظام انتخاباتی تبادل نظر صورت گرفت.
رئیس اجرائیه ، ایجاد اصلاح نظام انتخاباتی را بخشی از خواست های مهم مردم افغانستان عنوان نمود و تاکید کرد تا زمانیکه اصلاحات اساسی در نظام و تشکیلات نهادهای برگزار کننده انتخابات به میان نیاید، مردم به پای صندوق های رای نمی روند و به پروسه انتخابات اعتماد نمی نمایند.
رئیس اجرائیه یگانه راه برای برگزاری انتخابات شفاف و سرتاسری در کشور را اصلاح همه جانبه در نظام انتخاباتی دانسته و تاکید کرد که قبل از ایجاد اصلاحات، انتخاباتی برگزار نخواهد شد.
رئیس اجرائیه کشور در حالیکه تلاش ها برای گفتگو با مخالفان مسلح را مهم ارزیابی نمود و تامین ثبات در کشور را یکی از مسوولیت های اصلی حکومت عنوان نمود، تصریح کردکه حکومت وحدت ملی به حفظ تمام ارزش ها و دستاوردهای چهارده سال گذشته متعهد بوده و هیچگونه معامله ای در این راستا صورت نخواهد گرفت.
مارکوس پوتسل سفیرآلمان در کابل، ضمن قدردانی از کوشش های حکومت افغانستان و شهامت نیروهای امنیتی افغان در مقابل هراس افگنان، بر حمایت دوامدار کشورش از دولت و مردم افغانستان اعلام نمود.
درهمین حال سفیر آلمان در کابل از آغاز دور جدید تلاش ها برای گفتگو با مخالفان مسلح به ویژه نشست های چهارجانبه میان نمایندگان افغانستان، پاکستان، ایالات متحده امریکا و چین، استقبال نمود و ابراز امیدواری نمود که این نشست ها در نهایت منجر به صلح و ثبات دایمی در افغانستان و منطقه گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا