جهان

رئیس جمهور امریکا : جنگ امریکا در افغانستان در حال پایان یافتن است

واشنگتن/رادیو لیبرتی/باختر/3 میزان
بارک اوباما ، رییس جمهور امریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سال آینده ائتلاف بین المللی، جنگ خود را در افغانستان پایان می دهد. نیروهای ائتلاف شبکه القاعده را درهم شکسته اند شبکهء که در نهم سپتامبر بر ما حمله کرده بود.
اما بارک اوباما افزود که شبکه کوبیده شده القاعده هنوز هم صلح و ثبات را تهدید می کند.
نیروهای امریکایی در ماه عقرب 1390 در جنگ افغانستان دخیل شدند و ماموریت شان این بود که القاعده را درهم بشکنند.
اوباما گفت ، بسیاری از رهبران القاعده کشته یا دستگیر شده اند، اما ایالات متحدهء امریکا در جنگ افغانستان تلفات زیادی را متقبل شده است.
رئیس جمهور امریکا گفت ، اسامه بن لادن رهبر شبکهء القاعده در یک عملیات نیروهای خاص امریکایی در سال 2011 میلادی در شهر ایبت آباد پاکستان کشته شد و یک تعداد از افراد القاعده که در مناطق قبایلی پاکستان فعالیت داشته اند در نتیجهء حملات طیاره های بی پیلوت از پای درآورده شده اند.
اوباما در ادامهء سخنرانی خود از تغییر در حملات طیاره های بی پیلوت سخن گفت وافزود ، ما حملات طیاره های بی پیلوت را محدود ساخته ایم. تنها کسانی را هدف قرار می دهیم که به صورت دوامدار امریکا را تهدید می کنند و گرفتاری آنان ممکن نیست و مکان های را هدف قرار می دهیم که در وقت حمله تایید شود که در آن ها غیرنظامیان نیستند.

رییس جمهور امریکا همچنین در ارتباط به زندانیان زندان گوانتانامو گفت که افراد دستگیر شده به دیگر کشورها انتقال داده خواهند شد و سعی خواهد شد تا آنان محاکمه شوند.
او افزود که به طور جدی در مورد مسدود ساختن زندان گوانتانامو کار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا