صحت

نقش رسانه ها در آگاهی دهی برای جلوگیری از شیوع مرض کرونا با اهمیت است

کابل/ 25حوت/ باختر
رییس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری امروز از رسانه ها  در خواست همکاری سراسری به منظور آگاهی دهی عامه در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ الصحه فردی کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر٬ وحید عمررییس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری از همکاری های دوامدار رسانه ها در زمینه آگاهی دهی راه های جلوگیری از انتشار ویروس کرونا  قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در روزهای اخیر، میزان نیازمندی ها برای آگاهی دهی عامه بیشتر شده است و نقش رسانه ها دراین زمینه از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
وحید عمر با اشاره بر اقدامات تازه حکومت به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از مسوولان رسانه ها خواست به خاطر هماهنگی بیشتر به هدف کاهش میزان شیوع این ویروس، پیشنهادات و نظریات شان را شریک کنند.
مسوولان رسانه ها با تعهد برآنکه رسانه ها، آگاهی دهی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رسالت خود می دانند، پیشنهادهای شان را در چند مورد از جمله چگونگی رساندن خدمات صحی به مهاجرینی که از ایران به افغانستان می آیند؛ هراس مردم از قرنطین به دلیل عدم آگاهی؛ وضعیت مراکز مزدحم خرید و فروش و استفاده کارمندان از حاضری برقی ابراز کردند.
رییس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری از اقدامات حکومت در خصوص مهاجرینی که از مرز ایران وارد کشور می شوند٬ گفت: مسوولان صحی در مرز ایران تدابیر لازم برای قرنطین افراد مشکوک به مرض کرونا و توصیه های طبی به افراد سالم را با جدیت انجام می دهند.
او همچنان گفت: فهرستی از جاهای مزدحم به شمول مندوی ها و مراکز تجارتی ترتیب شده است و به زودی در مورد جلوگیری از تجمعات در این گونه مراکز اقدام خواهد شد.
او نقش علما، مساجد و منابر را در زمینه آگاهی دهی درباره خطر شیوع ویروس کرونا تأثیر گذار دانست و گفت: اقدامات برای همکاری بیشتر علما روی دست گرفته شده است.
رییس اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری در همین حال گفت که حکم تازه ای از سوی رییس جمهوری اسلامی افغانستان برای ایجاد کمیته دولتی ارتباطات عامه به هدف وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر شده است.
بربنیاد این حکم٬ وحید عمر رییس اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، ریاست این کمیته را برعهده دارد و بیش از ده وزارت خانه و اداره دولتی عضویت آن را دارند.
این کمیته موظف است تا تمامی اطلاعات در مورد شیوع ویروس کرونا را روز مره جمع آوری و با مردم شریک کنند.
براساس این حکم٬ مسوولان وزارت صحت عامه همه روزه اطلاعات تازه در مورد ویروس کرونا را از طریق مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت با رسانه ها شریک می کند.
پیش از این رییس جمهوری در یک ویدیو کنفرانس با والی های شماری از ولایت ها تأکید کرده است تا٬ از برگزاری مراسم مناسبتی به شمول عروسی ها وشیرینی خوری ها و سایر مراسمی که تجمعات مردم در آن بیشتر است و خطر شیوع ویروس کرونا در آن وجود دارد، الی دفع خطر این ویروس، جداً جلوگیری شود
وحید عمر همچنان از آنان خواست به خاطر تاثیر گذاری هرچه بیشتر پیام های آگاهی دهی در باره ویروس کرونا، پیام ها وبحث های شان دراین زمینه را در وقت های برنامه های پر بیننده رسانه های شان به نشر برسانند و با کاستن از برنامه های سیاسی و برنامه های انتخاباتی، بحث های شان را به آگاهی دهی٬ در باره ویروس کرونا اختصاص دهند. او تاکید کرد که حکومت به سهم خود در این راستا نیز اقدام کرده است.
در همین حال دیوه صمد، معین پالیسی وزارت صحت عامه٬ در نشست هماهنگی با مسوولان رسانه ها، پیشنهادات آنان در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را منطقی دانست و گفت: اقدامات لازم برای کاهش خطر انتقال ویروس  کرونا از جانب افرادی که از ایران به افغانستان می آیند، گرفته شده است. او گفت: پیام های صحی برای آگاهی دهی در مورد کاهش خطر ویروس کرونا، چگونگی قرنطین شدن افراد مشکوک و تدابیر بهداشتی فردی، از سوی این وزارت ترتیب وبه نشر رسیده است. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا