جامعه

وضع مالیه برمشتریان شرکت های مخابراتی کاردرست برای افزایش عواید ملی

کابل 31 سنبله باختر
از اول میزان ده فیصد از کردیت کارت مشتریان شرکت های مخابراتی به عنوان مالیه وضع میشود .
اخیرا پیام وضع ده فیصد مالیه از کریدت کارت شرکت های مخابراتی از عموم مشتریان شبکه های مختلف به تمام شهروندان ارسال گردیده و این موضوع با واکنش های گوناگون شهروندان مواجه شده است .
عده ایی از شهروندان با استقبال از این طرح اجرای آن را در بهبود وضعیت اقتصادی دولت مهم دانسته برخی دیگر از تطبیق این طرح انتقاد دارند .
تعدادی از شهروندان ادعا دارند که شرکت های مختلف مخابراتی درکشور باوجود هزینه های زیاد تماس مشتریان خدمات موثر و با کیفیت را ارائه نمی کنند .
آنان می گویند که هنوز خدمات مخابراتی به صورت منظم در کشور جریان نداشته و خدمات موثر به مشتریان عرضه نمی شود .
انجینر داوود زی رئیس سمع و شکایات  اداره تنظیم امور مخابراتی افغانستان (اترا)در گفتگو با خبرنگارآژانس باختر گفت بر اساس فیصله شورای وزیران و کمیسیون موظف شده سر از تاریخ اول میزان ده فیصد از کردیت مشتریان شرکت های مخابراتی به عنوان مالیات وضع و به حساب واردات دولت انتقال میابد .
داوود زی خاطر نشان ساخت هم اکنون حدود بیست میلیون از هم وطنان به خدمات متعدد مخابراتی در کشور دسترسی دارند .
با وجود این سید نوراحمد شاه علوی رئیس مخابرات هرات می گوید که تمام شهروندان در صورت هر نوع شکایت می توانند جهت رسیدگی به شکایات خود به اداره مخابرات هرات مراجعه نمایند .
رئیس مخابرات هرات گفت تمام شهروندان می توانند با تماس شماره 999اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) مشکلات خود را به سمع مسئولان برسانند .
این مسئول اداره مخابرات گفت از آغاز سال روان تا اکنون در مورد  شکایت از نحوه عرضه خدمات تنها ده قضیه به اداره مربوط در هرات مطرح شده است که به تمام قضایا پاسخ مناسب ارائه شده است.
اخذ مالیه از مشتریان خدمات مخابراتی درحالی صورت میگیرد که اکثریت اشتراک کننده گان خدمات شبکه های مخابراتی درمرکز وولایات شاکی اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا