امنیت

معرفی حدود بیست شرکت گردشگری بدون سند فعالیت درهرات

شهرهرات 14 حمل باختر
حدود بیست شرکت گردشگری که فعالیت شان قانونمند نیست به مقامات مسوول معرفی شدند.
وحید سلطانی امر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ به آژانس باختر گفت که هم اکنون 120 شرکت در هرات فعالیت دارد و بیست شرکت بدلیل عدم جواز فعالیت شان به مقامات مسئول معرفی شدند.
سلطانی خاطر نشان می سازد که تمام شرکت های گردشگری باید هر سال به تکمیل بلانس مالیاتی و تمدید جواز فعالیت شان اقدام کنند،  درغیر آن با مشکل قانونی مواجه خواهند شد.
شرکت های گردشگری، زمینه سفر گردشگران افغان را به کشورهای ایران،هند، تاجکستان، امارات، عراق و سوریه فراهم می کند.
به گفته سلطانی، اداره گردشگري هرات به همکاری بخش خصوصی این ولایت،  تمام سهولت ها را در بخشهای هوتل داری، حمل و نقل ، اماکن اقامتی و دیگر تسهیلات  براي گردشگرانی كه علاقمند به بازديد از آثار باستاني شهر هرات هستند آماده ساخته است.
امر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ میزان گردشگران سال گذشته را پانزده هزار تن عنوان کرد که حدود سه صد نفر آن را گردشگران خارجی تشکیل داده اند.
سلطانی از افزایش بیست وپنج فیصدی گردشگران در هرات یاد آور شد و گفت که علاوه براین روزانه حدود دوصد تن از امکان تاریخی هرات نیز بازدید می کنند.
آریا رووفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که تلاش می شود تا بخاطر جذب بیشتر گردشگران، یک سایت انترنتی ایجاد شود تا همه ابعاد این مکان های تاریخی وعکس و مشخصات آن به چند زبان به جهانیان ارائه شود.
چاپ کتاب راهنمای هرات و بروشور از آثار تاریخی هرات به زبان های ملی و بین المللی از دیگر برنامه هایی است که رووفیان از آن برای گسترش صنعت گردشگری در هرات یاد کرد.
مصلای هرات، زیارت کازرگاه شریف، قلعه اختیارالدین، مقبره مولانا عبدالرحمن جامی، زیارتگاه خواجه غلتان، مقبره شاهزاده ها، پل مالان، غارکرخ، باغ های تفریحی، تخته صفر، بند بغرچر  از جاذبه های عمده تاریخی هرات است که بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا