اخبارصحت

دومین محمولۀ واکسین کرونا حاوی 468 هزاردوز به کابل رسید

کابل/ 19 حوت/ باختر

نهاد کوواکس (نهاد هماهنگ کننده واکسین کرونا) محمولۀ کمکی واکسین کرونا را به وزارت صحت عامه تحویل داد.

این دومین محمولۀ واکسین کرونا است که پس از کشور هند از طریق نهاد کوواکس به دولت افغانستان مساعدت شده است.

به گزارش خبر نگار آژنس باختر، داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، به نمایندگی از دولت افغانستان و وزارت صحت عامه از نهاد کوواکس و حامیان آن  به خصوص اتحادیۀ اروپا، سازمان صحی جهان و یونیسف تشکر کرد و گفت که افغانستان اولین کشوری در آسیای میانه است که محمولۀ واکسین کرونا را از طریق نهاد کوواکس دریافت کرده است.

او هم‌چنان گفت: نهاد کوواکس 16 میلیون دوز واکسین کرونا را به دولت افغانستان وعده داده است که متباقی آن به گونۀ مرتب وارد کشور می‌شود و ما در تلاش استیم تا 32 میلیون دوز واکسین کرونا را از طریق بانک جهانی، بانک انکشافی آسیایی و دیگر شرکای صحی برای 40 درصد نفوس کشور تدارک شود.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت که قرار است در مرحلۀ دوم تطبیق واکسین کرونا استادان مکاتب و پوهنتون‌ها واکسین شوند تا روند سیستم آموزشی در کشور در سال پیشرو به گونۀ عادی ادامه یابد.

ارنوت پاولس نماینده اتحادیه اروپا، از نهادهای سازمان صحی جهان و یونیسف تشکرکرد وگفت که اتحادیه اروپا بزرگترین حامی نهاد کوواکس می‌باشد که تا اکنون حدود یک ملیارد یورو را به این نهاد برای خریداری واکسین کرونا کمک کرده است.

پاولس هدف از کمک‌های اتحادیه اروپا را در این نهاد محو ویروس کرونا در جهان عنوان کرد و بر تداوم همکاری های اش در افغانستان تاکید کرد.

این محموله شامل 468هزار دوز واکسین کرونا می‌باشد. پیش از این، کشور هند حدود 500 هزار دوز واکسین کرونا را به دولت افغانستان کمک کرده بود که با استفاده از آن حدود 40هزار تن تاکنون در کشور واکسین شده اند.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا