اقتصاد

برگزاری گفتمان سهمیه بندی توزیع عادلانه آب دریای هریرود درهرات

شهرهرات 27 میزان باختر
چهارمین گفتمان کمیسیون سهمیه بندی توزیع عادلانه آب دریای هریرود تحت عنوان تقسیم عادلانهُ آب بند سلما در سالون کنفرانس های ریاست حوزه دریایی هریرودمرغاب برگزار گردید.
این گفتمان به هدف استفاده و تقسیم عادلانه آب بند سلما برای استفاده کنندگان هشت ولسوالی مسیر آب این بند برگزار گردید.
در این نشست، قریه داران و رؤسای انجمن های استفاده کنندگان آب پائین دست بند سلما، از کشاورزان بالادست سلما شکایت داشته و بیان داشتند که کشاورزان بالادست آب را بیشتر از حقآبه خود استفاده می کنند، و بصورت عادلانه آب در مزارع خود به مصرف نمی رسانند و نمی گذارند تا آب به کانال های پایین دست هریرود به جریان بیفتد.
انجینیر احمد شاه لعل پوری هماهنگ کنندۀ ولایتی سهیمه بندی توزیع عادلانه آب دریای هریرود گفت:" باید در این نشست پلان های میان مدت و طول المدت ساخته شود تا کشاورزان بالادست و پایین دست بند سلما بطور عادلانه آب این بند را به مصرف برسانند.
آصف امینی مسئول بند سلما گفت :" رهایی آب بند سلما از 20 میزان تا اول قوس سال روان ادامه دارد اگر کشاورزان بالادست با ما همکار باشند، عدالت را مراعات نموده و آب را بصورت درست آن استفاده کنند زمین های تشنۀ پایین دست هم سیرآب خواهد شد.
این در حالی است که دریچه آّبیاری بند سلما رها و مقدار 110 متر مکعب آب در ثانیه این دریچه عبور می کند و تا اول قوس سال جاری این دریچه باز می باشد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا