سیاست

رییس جمهور غنی: مردم برایم کاستی ها و مشکلات را بدون سانسور مطرح کنند

کابل  /۲۵ جدی/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ گفتمان ملی با شهروندان کابل، قبل از ظهر امروز با باشندگان ناحیه های ۱۸ و ۱۹ و ولسوالی ده سبز دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  به آژانس باختر٬  در این دیدار که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا حاجی عبدالنصیر به نمایندگی از وکلای گذر، ملک خان سید به نمایندگی از اصناف، محمد ملنگ عطایی به نمایندگی از کمیتۀ معارف و قاری میرگل به نمایندگی از جوانان، صحبت کردند و از رییس جمهور به خاطر آغاز گفتمان تشکر کردندو آن را برای حل مشکلات مفید خواندند. 
آنان همچنان مشکلات و راه حل های خویش را در زمینه های ایجاد حوزۀ پولیس در ناحیۀ هژدهم، شفاخانه، پوهنتون، سالون فاتحه خوانی، پارک ها و ستدیوم، نبود ترانسپورت و برق منظم، سرک های اسفالت ناشده، غصب زمین، ناامنی، بی عدالتی، عدم توجه به معارف، حقوق زنان و خشونت با آنان، کمبود آب، محیط زیست نامناسب، ایجاد حوزه های معارف در ناحیه های ۱۸ و ۱۹ و مشکل مواد مخدر با رییس جمهورب شریک کردند.
رییس جمهوری از آنان به خاطر شریک کردن مشکلات و خواست های مردم، تشکر کرد و خطاب به مسوولان گفت که در آیینۀ مردم تصویر شما خوب نیست، به همین منظور سلسلۀ بحث ملی را با شهروندان کابل آغاز کرده ام.
رییس جمهوری گفت: تشخیص و پیام مردم این است که مسوولان در مقابل اهالی ولسوالی ده سبز چشم بینا، گوش شنوا و دست کارا نداشته اند، این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.
رییس جمهوری با اشاره به غصب زمین گفت: غاصب دیگر جای ندارد، در مقابل آنان اقدامات جدی صورت می گیرد. افراد مسلح غیر مسوول، یا مسوول و یا هم خلع سلاح می شوند؛ چون حوصله ملت دیگر به سر رسیده است. وی افزود که هیچ فردی بالاتر از قانون نیست. وقتی در مقابل دشمنان افغانستان می جنگیم، نباید در مقابل زورگویان بی تفاوت بمانیم.
محمد اشرف غنی به مسوولان هدایت داد که ولسوالی ده‌سبز باید برای سرمایه گذاری آماده شود و به ساحه‌ی انکشافی مبدل شود. وی افزود که در سه سال آینده، مشکلات معارف، آّب و برق به گونه‌ یثی اساسی حل می شود.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که برای باشندگان ولسوالی ده‌سبز تسهیلات زندگی، زمینه‌یی کار و محیط زیست فراهم شود و باغ‌داری در آن تامین شود، زیرا برای ما ارزش حیاتی دارد.
رییس جمهوری با تاکید گفت: وزارت معارف باید پاسخگو باشد که ولسوالی ده سبز چه مشکل دارد که مانند شماری از ولایات با آن برخورد دوگانه صورت می گیرد. دستگاه حکومتی باید مطابق دیدگاه رییس جمهور فعالیت کند.
رییس جمهوری گفت که مردم به گونه‌ یی  واضح، قاطع و همه جانبه اصلاحات می خواهند، ما برای اصلاحات زمینه را فراهم کرده ایم و من اصلاحات را می آورم، اما کسانی که در برابر اصلاحات موانع ایجاد می کنند، به مردم پاسخ بگویند.
وی در اخیر سخنانش افزود: می خواهم که مردم کاستی ها و مشکلات را بدون سانسور به گونه آزادانه مطرح نمایند تا به منظور حل آن، اقدامات به موقع صورت گیرد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا