سیاست

داکترعبدالله عبدالله: درلویه جرگه ، روحیه عمومی در حمایت از صلح است

کابل / ۱۸ اسد / باختر

داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و رییس لویه جرگۀ مشورتی صلح درختم کارامروزی لویه جرگه، درنشست خبری یی خاطرنشان کرد که روحیه عمومی درجرگه در حمایت از صلح است .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛  دراین نشست داکترعبدالله عبدالله خاطرنشان کرد که  درلویه جرگۀ مشورتی صلح، نمایندگان بخش های مختلف و مهم مردم افغانستان اشتراک کرده اند و درفضای یی که روحیه همکاری وجود داشت، کار در۵۰ کمیته ادامه یافت و اعضای کمیته ها نظریات شان را درابطه به رهایی ۴۰۰ زندانی ، ارائه کردند .

همچنان مسوولان کمیته ها دیدگاه های اعضای کمیته های مربوط شان را به جرگه ارائه کردند.

داکترعبدالله عبدالله افزود که مردم افغانستان به مفهوم مصالحه ملی می دانند و اعضای کمیته ها باوجود آن که دیدگاه های متفاوت داشتند، برخی به خاطر رهایی زندانیان طالبان پیش شرط هایی چون تضمین بین المللی به منظوراین که زندانیان رها شده، دوباره به میدان های جنگ نروند، همچنان شماری دیگر ازاعضای کمیته ها  تاکید داشتند که همزمان با رهایی زندانیان ، باید آتش بس دایمی و صلح سراسری برقرارشود و مذاکرات صلح آغازیابد.

به همین ترتیب  اعضای کمیته ها به حفظ ارزش های آزادی بیان، حق زنان ، حق خانواده های شهدا ومعلولان نیز تاکید کردند که همه دیدگاه ها و نظریات آنان، درنظرگرفته می شود.

رییس شورای مصالحۀ ملی اضافه کرد که  با و جود این همه،  روحیه عمومی درلویه  جرگۀ مشورتی صلح ، در حمایت از صلح است و فیصله های نهایی جرگه فردا پس از جمع بندی، به آگاهی مردم رسانیده خواهد شد .

داکترعبدالله عبدالله همچنان خاطرنشان کرد که ۴۰۰ زندانی ،همه طالبان افغانی استند و دیگرهیچ مانع درراه مذاکرات بین افغانان وجود ندارد.

نجیب بهزاد – احمدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا