امنیت

تلفات سنگین طالبان درزون جنوب

کابل باختر/ ۲۴/ سنبله
درجریان چند مورد عملیات تصفیه یی نیروهای اردوی ملی درزون مسوولیت قول اردوی تندر دهها طالب مسلح کشته شدند و دهها واسطه نقلیه آنها تخریب شده است .
دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی امروز با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر گفته است٬ درجریان چند مورد عملیات تصفیه یی نیروهای اردوی ملی که در زون تحت مسوولیت قول اردوی تندر صورت گرفت طالبان مسلح متحمل تلفات سنگین شده اند ،تنها نود نفر از این هراس افگنان دریک حمله هوایی در ولایت پکتیکا کشته شده اند . دراین حمله هوایی ۲۰ طالب دیگر زخم برداشته است ۲۹ عراده موتر سایکل و یک عراده تراکتور آنها که ازآن برای حمل مهمات استفاده می شد با تعدادی اسلحه سبک و سنگین شان تخریب شده است و درولایت غزنی ۲۶ هراس افگن درپی یک حمله غافلگیرانه کومندوهای اردوی کشته شدند٬ ۲۶ عراده موتر سایکل و یک موتر فولدر با چند میل اسلحه تخریب شده است و بیشتر از دوهزار کیلو گرام مواد انفجاری تروریستان درساحه پیدا شد و در همانجا انفجار داده شد.
درحومه شرن مرکز پکتیکا وولسوالی زرمت پکتیا نیز طالبان متحمل تلفات شده و دراین دو جای شش طالب مسلح کشته شدند دهها نفر دیگر شان زخم برداشته اند و در ساحه توغی ولسوالی واغظ غزنی سه شرارت پیشه طالب از پا درآمدند و هفت تن از این هراس افگنان که قاری فضل قومندان آنان را نیز شامل می شود دردرگیری با نیروهای امنیتی درساحه پل سرخ میدان وردک کشته شدند.
همچنان شاملان عملیات درجریان عملیات های شان هشت حلقه ماین تعبیه شده از سوی هراس افگنان را کشف و از وقوع چندین انفجار جلوگیری کردند.
ختم/ فریبا احسان زاده …..

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا