سیاست

رییس اجراییه با سفیر غیرمقیم مکزیک ملاقات تعارفی نمود

کابل باختر 5 ثور
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان امروز  با آلفونسو زگبه سفیر غیرمقیم مکزیک برای افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات تعارفی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، درجریان این ملاقات رییس اجراییه مقرری زگبه را به عنوان سفیر غیرمقیم مکزیک در افغانستان تبریک گفت و دو کشور را دارای تاریخ قدیم و فرهنگ غنی خواند و ابراز امیدواری نمود که زمینه‌های همکاری و تعاون میان دو کشور مطالعه گردد و از فرصت‌های موجود استفاده گردد.
زگبه با سپاس‌گزاری و تشکر از استقبال حکومت افغانستان ابراز امیدواری نمود که بتواند در جریان ماموریت خود به عنوان سفیر غیرمقیم مکزیک در افغانستان در راستای تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور گام‌های عملی بردارد.
زگبه در ادامه صحبت‌های خود گفت که از روابط دیپلوماتیک میان افغانستان و مکزیک هفتاد سال سپری می‌گردد و او سومین سفیر مکزیک است که در افغانستان ایفای وظیفه می‌نماید.

زگبه در ادامه صحبت‌های خود گفت که با فرهنگ و مردم افغانستان علاقمندی خاص دارد و کشورش برنامه‌های مهاجران افغانستان را کمک نموده٬ به تعدادی از محصلان این کشور بورس تحصیلی فراهم کرده و پارلمان‌های دو کشور نیز همکاری می‌نمایند. احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا