سیاست

طرح حکومتداری برقی مورد بحث قرار گرفت

کابل 15 سنبله باختر
جلسه پیرامون حکومتداری برقی امروز به ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهوربه آژانس باختر،در این جلسه مسئولین بخش حکومتداری برقی  وزارت مخابرات با ارائه طرح حکومتداری برقی به ادارات دولتی بیان داشتند که این طرح در صورت می تواند عملی شود که رهبران حکومت حمایت قوی سیاسی از این طرح داشته باشند.
آنان بیان داشتند در صورت قبول شدن این طرح از سوی کابینه،  در قسمت مشوره دهی، سیستم معلوماتی و تفتیش ، تطبیق چارچوب حکومتداری و ستندرد ها،  ارتقای ظرفیت کارکنان بخش تکنولوژی معلوماتی با تمام ادارات همکار خواهند بود.
همچنان آنان گفتند جهت ارائه خدمات با کیفیت به گونه شفاف، مساویانه و ساده سازی پروسه های کاری ادارات دولتی  و اعتماد مردم بالای حکومت، موثر واقع میشود و نیاز به تحول در دیدگاه ادارات نسبت به حکومتداری برقی است .
در جلسه مسئولین (هوسا) حکومتداری با مبایل برای شهروندان با بیان اینکه طرح هوسا، وزارت خانه ها و ادارات دولتی را قادر میسازد تا خدمات عامه را برای شهروندان از طریق مبایل ارائه نماید به شهروندان اجازه آنرا می دهد که در هر زمان و هرمکان به خدمات دولتی از طریق مبایل دسترسی داشته باشند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور ضمن شنیدن طرح ها و پلان های آنان بیان داشت که طرح های متذکره را با تمام وزارت خانه ها وادارات دولتی با حضور آنان شریک خواهد ساخت.
وی عملی شدن این طرح را گامی بسوی عصری شدن ادارات دولتی خوانده گفت: طرح مذکور در ساده سازی پروسه های کاری ادارات و محو فساد اداری نقش مستقیم خواهد داشت و از هرگونه حمایت بخاطر عملی شدن آن دریغ نخواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا