اخبارفرهنگ

رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ، از آبده های تاریخی و ساحات باستانی ولسوالی بلخ دیدن کرد

مزار شریف/ 18 قوس / باختر

ذبیح الله نورانی، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ از آبده های تاریخی و ساحات باستانی ولسوالی بلخ ولایت بلخ امروز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ رییس اطلاعات وفرهنگ بلخ در دیدار با ولسوال ولسوالی بلخ درمورد حفاظت و حراست از بناهای های تاریخی آن ولسوالی تاکید کرد و از مدرسه سبحان قلی، آرامگاه رابعه بلخی، آرامگاه شیث پیامبر، خانقای بهاالدین ولد پدر مولانا، آرامگاه خواجه عکاشۀ ولی، برج عیاران، حج پیاده و مسجد چهل گزی بازدید کرد.

رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور به خاطر حفظ، ترمیم، بازسازی و حراست از آبده های تاریخی کشور متعهد است و در حفاظت و نگهداری از این بناهای تاریخی برنامه ها و راهکارهای مناسبی را روی‌دست دارد.

نورانی افزود که ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ بعد از پیروزی امارت اسلامی کوشیده است تا در هماهنگی با مسوولان امنیتی در محلات که آبده های تاریخی و ساحات باستانی وجود دارد به خاطر ترمیم و نگهداشت و جلوگیری از تخریب آبده ها، راه های موثری را جستجو کنند.

همچنان صالح محمد خلیق، رییس متقاعد اطلاعات و فرهنگ بلخ گفت: ولایت بلخ یا ام البلاد مادر شهرها اولین پایتخت آریانای کهن با قدمت ۵۷۰۰ سال،۱۲۰ بنای تاریخی و ساحه باستانی را در خود جا داده است.

گفتنی است که بلخ با پیشینۀ تاریخی و فرهنگی که دارد از جمله ولایاتی است که در آن آثار باستانی و آبده های تاریخی زیاد موجود است و مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ از برنامه های منظم در راستای بازسازی و مراقبت از آبده های تاریخی خبر داد.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا