جامعه

برای ده ها زن حرفه خیاطی وگلدوزی آموزش داده میشود

شبرغان باختر  27 دلو
ایجاد زمینه های آموزش حرفه برای زنان  درجوزجان  پنجاه تن از زنان  درولایت  جوزجان شامل  پروگرام آموزشی شش ماهه خیاطی  وگلدوزی شده اند .
به گفته  زنان شامل  درکورس، این برنامه برای رشد اقتصاد خانواده های شان  موثر  می باشد.
این زنان  می گویند که با فرا گیری  حرفه خیاطی وگلدوز ی حالا می توانند درقسمت  دوخت لباس های زنانه و مردانه مصروف  کار شوند  واز این  طریق پول خوبی بدست  بیاورند.
برنامه آموزشی  شش ماهه خیاطی وگلدوزی  درولسوالی  فیض آباد ولایت جوزجان  با حمایت مالی  دفتر  تیکای کشور ترکیه  مقیم  مزارشریف  راه اندازی  شده که درآن  پنجاه تن زنان ودختران  خانواده  های بی بضاعت جذب گردیده اند.
یک زن که شامل  این برنامه است می گوید ، شخص خودم زیاد علاقمند خیاطی  بودم وحالا از این طریق  می توانم این حرفه را بیاموزم.
سایره شکیب سادات ولسوال  فیض آباد ولایت جوزجان به آژانس باختر گفت: این پروگرام به حمایت مالی کشور ترکیه آغاز شده وشش ماه ادامه  خواهد داشت.
موصوف افزود، بعد از اتمام دوره شش ماهه آموزشی ما درنظر داریم  تا این کورس  را به طرف خودکفایی بکشانیم واز تولیدات خودشاملین  کورس  به شکل  دورانی از پول عایدات آن استفاده کنیم  وآن را توسعه  دهیم.
این درحالیست که یک کورس  مشابه از طرف  مرکز  آموزشی  فنی حرفوی  برای یکصدتن  از زنان درشهر  شبرغان نیز راه اندازی شده است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا