سیاست

قانونپوه سرور دانش : باید هرچه زود تر برخی از قوانین تعدیل و اصلاح گردد

کابل 17 جوزا باختر
جلسه کمیته قوانین به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته امروز برگزار شد. 
به اساس  معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،د ر این جلسه طرح قانون حمایت طرح های صنعتی، طرح تعدیل برخی از مواد قانون مالیات بر عایدات و طرح تعدیل ماده 48 مقرره مصرف مواد سوخت عراده و ماشین آلات مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا معاون رییس جمهور اظهار داشت: تصویب برخی از قوانین و اصلاح قوانین تجارتی یکی از پیش شرط های سازمان تجارت جهانی برای پیوستن افغانستان به این سازمان است که طرح قانون حمایت طرح های صنعتی یکی از آن ها است.
وی افزود: هم چنین بر اساس تعهدات دولت افغانستان در کنفرانس لندن باید هرچه زود تر برخی از قوانین تعدیل و اصلاح گردند.
وی افزود: یکی از راه های سرعت بخشیدن به این امر و برداشتن مشکلات قانونی پیوستن افغانستان به سازمان های بین المللی و نیز عمل به تعهدات دولت این است که مجموع قوانین مربوطه به صورت تخنیکی مورد بررسی قرار گیرند و به کابینه فرستاده شود و پس از تایید کابینه در رخصتی اعضای شورای ملی با فرمان تقنینی رییس جمهور به مرحله اجرا گذاشته شود.
در این جلسه پس از بحث و بررسی اعضا، طرح تعدیل قانون حمایت طرح های صنعتی در قاعده مورد تایید کمیته قرار گرفت و فیصله شد که جهت اعمال نظرات ارایه شده از سوی اعضا یک کمیسیون تخنیکی آن را مجددا مورد بررسی کارشناسانه قرار دهد و جهت تایید به کابینه بفرستد.
هم چنین طرح تعدیل برخی از مواد قانون مالیات بر عایدات و طرح تعدیل ماده 48 مقرره مصرف مواد سوختی عراده ها و ماشین آلات نیز به تایید کمیته رسید ولی فیصله شد که کمیسیون فنی از وزارت خانه های مربوطه با همکاری وزارت عدلیه طرح تعدیل قانون مالیات بر عایدات را دو باره مورد بررسی قرار داده و نظرات ارایه شده در این جلسه را اعمال کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا