فرهنگ

آرکستر ملی افغان افتتاح شد

کابل باختر5 جوزا
عبدالباری جهانی وزیراطلاعات وفرهنگ امروز آرکسترملی افغان را افتتاح کرد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: درمحفلی به همین مناسب به اشتراک معینان و روسای وزارت اطلاعات وفرهنگ ، تعدادی از وکلای پارلمان ، شماری از هنرمندان و علاقمندان موسیقی برگزارشده بود ، وزیراطلاعات وفرهنگ دررابطه به اهمیت هنر موسیقی صحبت کرده گفت که موسیقی نه تنها غذای روح بلکه معرف فرهنگ یک قوم بود و آن قوم ها ی که موسیقی خوب دارند ، موسیقی پیشرفته دارند ، صاحب فرهنگ عالی میباشند.
وزیر اطلاعات وفرهنگ افزود: افتخاردارم که بعد از27 سال وقفه امروز باز ما صاحب آرکسترموسیقی شدیم و پس ازاین میتوانم موسیقی آهنگ های حماسی ، میهنی و ملی را با استفاده از آرکستر ملی افغان ثبت کنیم .
وی توجه به هنرهای مختلف به خصوص موسیقی را یکی از ارزش های مهم فرهنگی دانسته و ازتلاش وزارت اطلاعات وفرهنگ بخاطرغنامندی این بخش سخن گفت .
همینگونه محمد احسان عرفان رییس موسیقی وزارت اطلاعات وفرهنگ دررابطه به بخش هنرموسیقی و صدمات که دراثرحوادث گذشته دیده است، معلومات داده خاطرنشان ساخت که این آرکستر به رهبری استاد فقیرمحمد فقیری با داشتن 24 تن نوازده های موفق و خوب کشور درچوکات ریاست موسیقی وزارت اطلاعات وفرهنگ مجددآ تاسیس گردید.
وی همچنان توجه به هنرموسیقی و هنرمندان را امرضروری در رشد هنرموسیقی دانسته گفت که با افتتاح آرکسترملی افغان صفحۀ جدیدی در موسیقی کشور رقم خورد.
درجریان این محفل پارچه های موسیقی توسط نوازنده گان آرکسترملی افغان و پارچه های آهنگ توسط  استاد عبدالرحمان رحمانی آوازخوان خوب کشورو همچنان درویش ،  شاه محمد و سلیم جاوید ، هنرمندان ریاست موسیقی اجرا گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا