صحت

ایجاد مرکز شخیصه در شفاخانه صحت طفل نمونه دیگر از صداقت و همکاری هند

کابل باختر/ 26/ سنبله
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت امروز حین افتتاح مرکز تشخیصه و بخش عاجل انستیتوت صحت طفل اندراگاندی گفت: سرمایه گذاری در بخش صحت یکی از راز ملی موفقیت کشورهای پیشرفته است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، داکتر عبدالله ، عبدالله رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز مرکز تشخیصه و بخش عاجل شفاخانه صحت طفل اندراگاندی را در کابل افتتاح کرد، وی با سپاس از همکاری های کشور هندوستان گفت: دولت هند نه تنها در عرصه صحت بل دربخش های دیگر انکشافی نیز با دولت و مردم افغانستان صادقانه همکاری نموده است.
داکتر عبدالله ایجاد مرکز تشخیصه و ایجاد بخش عاجل شفاخانه صحت طفل اندراگاندی را نمونه از همکاری هند با مردم افغانستان دانست .
رییس اجرائیه حکومت با هم خواندن نقش سرمایه گذاری در رشد و انکشاف کشور های جهان گفت: سرمایه گذاری در بخش صحت یکی از رازهای پیشرفت کشورها بوده است و عامل ثبات نیز میباشد.
امرسینها سفیر جمهوری هند درکابل نیز صحبت کرده گفت: دولت هند درآینده نیز به همکاری هایش با دولت و اطفال افغانستان ادامه میدهد.
سفیر هند گفت: هند با افتتاح این مرکز بسنده نکرده بل بخش های دیگر این شفاخانه را توسعه میدهد و یا بازسازی میکند تا مشکلات تخنیکی دراین مرکز صحی حل گردد.
دراین حال دوکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه صحبت نموده از کمک های دولت و مردم هندوستان درعرصه های مختلف و بخصوص بخش صحت سپاسگزاری کرده گفت: هزینه آماده سازی این مرکز تشخیصه و تداوی پنج ملیون دالر میباشد که از جانب هندوستان پرداخت شده است.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا