صحت

رییس اجراییه کشور با رییس شرکت مایکروسافت دیدار و در مورد محو بیماری فلج اطفال گفتگو نمود

کابل 5 میزان  باختر
دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان با بیل گیتس رییس بنیاد گیتس  و  کمپنی مایکروسافت دیدار و در مورد محو بیماری فلج اطفال بحث و گفتگو نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،بنیاد گیتس برای نابودی بیماری فلج اطفال در سراسر جهان و مسائل مربوط به صحت کودکان فعالیت و تلاش می نماید.
بنیاد گیتس در سالیان گذشته در افغانستان و از طریق وزارت صحت عامه و سایر نهادها و ادارات مربوطه برای نابودی و از میان برداشتن بیماری پولیو یا فلج اطفال نقش مهم و برجسته داشته است.
رییس اجراییه کشور در این دیدار با آقای گیتس از کمک ها و همکاری هایی که در راستای محو پولیو در افغانستان نموده است قدردانی و امتنان نمود.
وی علاوه کرد که افغانستان از بنیاد گیتس از ایجاد مراکز عملیاتی عاجل استقبال می نماید و امیدوار است که فعالیت های شان را در افغانستان افزایش دهند.
نامبرده اضافه نمود که حکومت افغانستان با تمام توان با ادارات مربوطه کار می کند که بیماری پولیو در افغانستان خاتمه یافته و کودکان از فلج دایمی محفوظ گردند.
دکتور عبدالله عبدالله به ادامه سخنانش علاوه کرد که رهبری حکومت در سطح مرکز و ولایات کار می کند تا از هر اقدام ممکن استفاده گردیده و این بیماری برای همیشه از افغانستان نابود گردد.
رییس اجراییه همچنان علاوه نمود که حکومت برای جلوگیری از بیماری پولیو برای آگاهی دهی عامه برنامه هایی را آغاز نموده است که بر مبنای آن مردم کودکان شان را واکسین می نمایند و این اقدام نتیجه خوبی داشته است.
بیل گیتس، از حکومت افغانستان به خاطر تلاش و فعالیت هایی که برای کنترول و جلوگیری از گسترش بیماری پولیو انجام داده است قدردانی نموده و ابراز امیدواری نمودکه این توجه و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.
وی علاوه کرد که بنیاد وی همراه با حکومت افغانستان و دیگر نهادها و ادارات صحی مربوطه قادر خواهند بود تا واکسین ضد پولیو را به صورت مرحله ای ادامه داده و فعالیت های خود را گسترش دهند. 
نامبرده اضافه نمود که آنان نه تنها بیماری پولیو، بلکه در تمام عرصه های صحی با افغانستان همکاری نموده و متعهد استند که به تلاش ها و کمک های شان ادامه دهند.
وی ماه های آینده را بهترین زمان برای محو و نابودی پولیو دانسته و ابراز امیدواری نمود که حکومت افغانستان در این راستا تلاش های خودر ا زیاد نماید.
گیتس، ایجاد کمیته ملی ضد بیماری پولیو، ایجادبرنامه های منظم واکسین پولیو و توجه بیشترو جدی تر در سطح ولایات را از اساسات محو بیماری پولیو یاد نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا