سیاست

محمداشرف غنی رییس جمهوری با هیئت اداری و اعضای مشرانوجرگه دیدار کرد

کابل / ۲۸عقرب/ باختر
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با هیئت اداری و اعضای مشرانوجرگه در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این دیدار، ابتدا فضل الهادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه، گزارش کارکردهای مشرانوجرگه را در پنج سال گذشته در بخش های تصویب قوانین و فرامین تقنینی، سفرهای ولایتی سناتوران، بررسی خواست های مردم و شریک کردن آن با مراجع مربوط، با رییس جمهور شریک کرد و گفت که اعضای مشرانو جرگه مانند همیشه از نظام حمایت می کنند و خواستار هماهنگی و همکاری میان قوۀ سه گانه هستند.
مسلمیار افزود که مشرانو جرگه از بودجه خود در مربوطات ریاست پنجم ریاست عمومی امنیت ملی تاسیسات اعمار کرده است، در صورت امکان این تاسیسات به مشرانو جرگه تعلق بگیرد.
سپس عطاءالله لودین عضو مشرانو جرگه با حمایت از حکومت وروند صلح به رهبری و مالکیت افغانان، پیشنهادهای خویش را در خصوص آتش بس، جلوگیری از تلفات ملکی، تامین امنیت شاهراه ها، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی و رسیدگی به خانواده های شهدای این نیروها، مبارزه با زورمندان، افراد مسلح غیر مسوول و فساد اداری، انکشاف متوازن، استخراج معادن، رشد زراعت، مدیریت آب‌ها، تولید برق، توجه به عودت کنند گان و وضعیت معتادان و هماهنگی هرچه بهتر قوۀ سه گانه ، با رییس جمهور شریک کرد.
آنان از دستآوردها، پیشرفت ها و برنامه های ملی حکومت به ویژه رییس جمهوری و همچنان مبارزه و قهرمانی نیروهای امنیتی و دفاعی قدردانی کردو گفتند که آنان مانند همیشه از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت قاطع می کنند.
رییس جمهوری از نظریات و پیشنهادها و موقف ملی مشرانو جرگه تشکر کرد و به منظور هماهنگی بیشتر، دیدار با سناتوران را در هر شش هفته مهم خواند.
رییس جمهوری با اشاره به انکشاف متوازن گفت که به خاطر مبدل کردن افغانستان به هشت زون اقتصادی، باید فکر انکشافی داشته باشیم.
وی افزود که منابع طبیعی سرمایه مشترک تمام ولایات است و به همین سبب باید توجه مشترک انکشافی به ولایات صورت گیرد.
رییس جمهور کشور گفت که برنامه احداث ۶۵۰ بند آب در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده نزدیک کار عملی آنان آغاز می می شود.
وی افزود که از طریق بازاریابی به محصولات زراعتی و رشد زراعت کشور باید در زندگی و دسترخوان مردم تغییر بیاید.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که باید در بخش معارف تغییرات اساسی به میان آید و فاصله میان مساجد و مکاتب از میان برداشته شود.
وی شجاعت و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی را مورد ستایش قرار داد و گفت که آنان از حالت دفاعی به تعرضی قرار گرفته اند، کمر داعش را در ننگرهار شکسته اند و عملیات آنان بر علیه طالبان و داعشیان ادامه دارد.
رییس جمهور به مشاور امنیت ملی و رییس عمومی دفتر ریاست جمهوری هدایت داد تا در مورد تاسیساتی که در مربوطات ریاست پنجم ریاست عمومی امنیت ملی از بودجه مشرانو جرگه اعمار شده  است ، معلومات خویش را ترتیب کنند.
محمد اشرف غنی گفت که به خانواده های نیروهای امنیتی و دفاعی توجه شده است و در این عرصه تلاش ها بیشتر می شود. در خصوص مدیریت آب، تولید برق و انکشاف متوازن، کارهای اساسی صورت می گیرد و باید در بخش های سرمایه گذاری شود که مردم ضرورت دارند.
رییس جمهور در اخیر بر هماهنگی و همکاری بیشتر میان قوۀ سه گانه تاکید کرد و گفت: اگر مجلسین شورای ملی موافق باشند، نشست های مشترک کمیسیون های مشرانو جرگه و ولسی جرگه ترتیب می شود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا