اخبارامنیتTOP

تسلیمی بیست و هشت پاسگاه امنیتی به طالبان؛ ادعای که رد شد

کابل/ ۹جوزا/ باختر

یک روزنامۀ امریکایی نوشته است که در جریان یک ماه گذشته ده ها پاسگاه اردو و نیروهای امنیتی افغان به طالبان واگذار شده است.

روزنامۀ نیویارک تایمز، در یکی از شماره های اخیر خود گفته است که در یک ماه گذشته بیست وهشت پاسگاه و مراکز نظامی مربوط به اردو و نیروهای امنیتی افغان به طالبان واگذار شده است، این روزنامه، این کار را حرکتی در راستای تخریب روحیۀ اردوی ملی افغانستان و به حداکثر رساندن تأثیر خروج نیروهای آمریکایی بر نیروهای افغان دانسته است.

گفتنی است، یکم ماه مه آغاز مرحله نهایی خروج نظامیان امریکا از خاک افغانستان است؛ خروجی که قراراست تا یازدهم سپتامبر سال جاری به پایان برسد؛ یعنی دقیقاً ۲۰سال پس از حمله‌های تروریستی (۱۱سپتامبر ۲۰۰۱) به خاک آمریکا که بهانه‌یی شد تا «جورج دبلیوبوش» رییس جمهور وقت امریکا نیروهای نظامی آن کشور را به خاک افغانستان گسیل کند.

واکنش وزارت دفاع افغانستان دربارۀ گزارش نیویارک تایمزچه است؟

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به خبرنگار آژانس باختر در مورد ادعا مطرح شده از سوی نیویارک تایمز گفته است: هیچگاه و هیچ وقتی نیروهای اردو، پاسگاه های خود را به دشمن تسلیم نکرده و نمی کنند و تا آخرین قطره خون می جنگنند.

وی با آن که ادعای مطرح شده ازسوی نیویارک تایمز را رد کرد و گفت: در زمان جنگ تکتیک ها تغییر می خورد و این یک شیوه در جنگ است و بدون شک در بعضی حالات عقب نیشنی تکتیکی صورت می گیرد، محل و یا پاسگاه رها می شود، اما این به معنا نیست که پاسگاه به دشمن سپرده می شود.

در جنگ معمول است که گاهی اوقات پیشروی و در حالاتی هم عقب نیشنی صورت می گیرد، مگر هیچگاه حضور دایمی دشمن در یک محل و در یک مکان حساس تحمل نمی شود. صائم / فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا