سیاست

حامد کرزی: هرگونه رابطهء دوجانبه باید بر اساس اصل احترام به حاکمیت ملی یکدیگر استوار باشد

وزیر دفاع امریکا: مردم افغانستان مستحق احترام و عزت بوده و امریکا به حاکمیت ملی افغانستان احترام دارد
كابل21 حوت باختر
حامد کرزی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام ديروز با چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در این دیدار روی مسائل مختلف مورد علاقه به شمول عملیات های نیروهای خاص امریکا و ملیشه های وابسته به این نیروها، خروج نیروهای ناتو از قریه ها و دهات افغانستان، تلفات افراد ملکی، توافقنامه دوجانبه امنیتی میان دو کشور، انتقال کامل زندان بگرام و روند صلح مورد بحث قرار گرفت.
در آغاز، رئیس جمهور افغانستان تعیین هیگل را بحیث وزیر دفاع امریکا از جانب کانگرس آنکشور تبریک گفته و او را یک انتخاب شایسته به این کرسی دانسته، برایش آرزوی موفقیت کرد.
وزیردفاع امریکا از رئیس جمهور کرزی بخاطر پذیرائی و استقبال اش قدرداني کرده گفت که با رئیس  جمهور کرزی روابط خوب و دوستی دیرینه داشته و اظهار امیدواری کرد که این روابط در فضای اعتماد متقابل تحکیم بیشتر یابد.
رئیس جمهور با اشاره به حادثه اخیر که در آن یک محصل پوهنتون قندهار از سوی افراد مربوط به نیروهای امریکائی از داخل پوهنتون به گونه غیرقانونی برده شد، این عمل را تخطی از اصل احترام به حاکمیت ملی افغانستان دانست. رئیس جمهور تاکید کرد که نیروهای خارجی باید حساسیت های مردم افغانستان در این خصوص را درک کنند.
رئیس جمهور تصریح نمود که هرگونه رابطه دوجانبه باید بر اساس اصل احترام به حاکمیت ملی یکدیگر استوار بوده و منافع دو کشور در آن در نظر گرفته شود.
وزیر دفاع امریکا گفت کشورش به حاکمیت ملی افغانستان احترام دارد و یاد آور شد که اشتباه هاي كه در گذشته صورت گرفته است، اما با تجربه از این اشتباه ها، هر دو جانب باید برای تحکیم روابط و اعتماد متقابل بیشتر از پیش تلاش کنند. وی همچنان اظهار داشت که مردم افغانستان مستحق احترام و عزت بوده و امریکا در کنار آنها ایستاده خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا