سیاست

ادارۀ جیودیزی و کارتو گرافی گزارش کاری خود را به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه کرد

کابل 5 ثور باختر
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب  امروز در نشستی گزارش کارکرد ها و برنامه های آینده ادارۀ کارتوگرافی را در ارتباط به پروژه  عصری سازی  اسناد و علایم سرحدی در طول سرحد مشترک با جمهوری اسلامی ایران که 925 کیلومتر را احتوا میکند استماع نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهوربه آژانس باختر،مسئولان اداره جیودیزی و کارتوگرافی بیان داشتند: افغانستان بیشتر از 5000 کیلومتر با کشور های همسایه مرز مشترک دارد که تثبیت سرحدات یکی از مسئولیت های اساسی ادارۀ جیودیزی و کارتوگرافی می باشد.
آنان گفتند پروژه عصری سازی  علایم سرحدی افغانستان از اولویت های کاری آنان بوده و شامل سه مرحله  می باشد در مرحلۀ اول اندازه گیری زمین، مرحله دوم عکس برداری هوایی و مرحله سوم تهیه نقشه ها  می باشد.
آنان علاوه نمودن جهت نوسازی علایم سرحدی با اداره جیودیزی کشور ایران کمیته مشترک را ساخته اند تا کنون کمیته مذکور 16 شبکه ایجاد نموده اند که 8 شبکه آن در افغانستان می باشد.
آنان عدم پرداخت وجوه مالی به وقت و زمان معین از طرف وزارت مالیه، زمانگیر بودن پروسه حکم سفر هیئت، موجودیت ماین های ضد وسایط و ضد نفر، عدم موجودیت وسایط قابل سیر در دشت های ریگی و حرارت بالای 50 درجه را به عنوان چالش یاد نمودند و از نماینده فوق العاده رئیس جمهور خواهان حل معضلات آنها گردیدند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور با استماع گزارش ها و چالش های فرا راه کار اداره جیودیزی و کارتوگرافی به آنان اطمینان داد که مشکلات آن اداره را در جلسه کابینه مطرح خواهد نمود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا