جامعه

محمد صدیق پسرلی شاعرو نویسندۀ توانای کشور به رحمت حق پیوست

کابل باختر/ 23/ جدی
محمد صدیق پسرلی شاعر و نویسندۀ زبان پشتو ازاثر مریضی که عاید حالش بود، شب گذشته دریکی از شفاخانه شهردهلی وفات یافت .
محمدصدیق پسرلی شاعر گرانمایه به زبان های پشتو و دری شعر میسراید و درکنار آن دهها اثر ادبی دیگر را آفریده است.
دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ از وفات محمد صدیق پسرلی اظهار تاسف کرد و مرگ او را برای جامعه ادبی و فرهنگیان کشور یک ضایعه خواند .
او برای خانواده مرحومی و فرهنگیان کشور اظهار تسلیت نمود و آرزو برد که خداوند منان اورا مغفور دربارخودگرداند و برای خانواده و فرهنگیان کشور صبرجمیل اعطا فرماید.
دکتور سید مخدوم رهین وزیراطلاعات وفرهنگ ضمن تماس به آژانس خبری باختر گفت، محمد صدیق پسرلی از زمره آن شاعران ونویسنده گان توانا ی کشور بود که  ازطرف وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر دریافت مدال به ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پیشنهاد شده بود، اما قبل ازینکه مدال بر سینه اش نصب شود دیده از جهان فروبست.
محمد صدیق پسرلی درسال 1307 درولسوالی قره باغ غزنی دریک خانواده فرهنگی زاده شد و درهنگام طفولیت با خانواده اش به کندز رفت و تحصیلات اش را در آن ولایت به اتمام رسانید و درسال 1359 با خانواده اش به پشاور مهاجرت کرد مگر ازفعالیت های فرهنگی دست نکشید و به چاپ مجله سپیده مشغول شد و ( بنیاد مرکز کلتوری افغان ) را بنا نهاد ، درسال 1377 به کابل آمد و به کارهای ادبی و فرهنگی خود ادامه داد . ( نی کوڅه ، ماته شپیلی و غزل بن ازجمله آثار اوست که با چند مجموعه قصه های کوتاه اقبال چاپ یافته است.
قراراست جنازه مرحومی از دهلی به کابل انتقال و درحضیره آبایی شان به خاک سپرده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا