اقتصاد

دو ادعا متضاد در رابطه به سب استیشن گلبهار // سیگار :از این پروژه استفاده صورت نگرفته . // وزارت انرژی و آب : کار پروژه به زودی تکمیل میگردد

کابل/باختر/18 حمل
سیگار یا اداره تفتیش مرکزی امریکا که بر روند بازسازی افغانستان نظارت  دارد در زمینه گزارش تازه گفته است که پروژه تمدید لین برق گلبهار با آنکه میلیون ها دالر روی آن هزینه شده است مگر از آن استفاده صورت نگرفته است .
به گزارش آژانس باختر ، سیگار یا اداره تفتیش مرکزی امریکا  دریک گزارش ادعا کرده است 60 میلیون دالر که برای آماده سازی پروژه سب استیشن گلبهار و پایه های تمدید این سیستم هزینه شده است اما از این پروژه به دلایل مختلف استفاده نمیشود همچنان سیگار گفته حکومت افغانستان در تعهد نامه که 2011  گفته بود که زمین مورد نیاز این پروژه را در اختیار نظامیان امریکایی قرار میدهد مگر هیچ زمین تا هنوز برای آنها واگذار نشده است .
رضا حیدری مشاور وزارت انرژی و آب که در این مورد با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت: پروژه های سیگار صندوق پروژه های زیربنایی افغانستان است که از طرف اداره انکشافی بین المللی امریکا USAID تمویل میگردد که کار یک تعداد شان مربوط خود نهاد های امریکایی است و پروژه سب استیشن گلبهار بخش کار و تمویل آن توسط انجنیر های امریکایی پیش برده میشود که از کابل تا لوگر و از لوگر تا گردیز و از گردیز تا خوست باید امتداد یابد که کار این پروژه %90 تکمیل گردیده است و به زودی افتتاح خواهیم کرد.
وی افزود که روند استملاک زمین های مورد نیاز این پروژه مربوط دولت است که قبلاً در این خصوص مشکلات وجود داشت مگر بعد از سال 2015بسیار از مشکلات حل شده و خوشبختانه ما به همکاری مردم توانستیم روند استملاک زمین های این پروژه را پیش ببریم . نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا