امنیت

خواست مردم برای تصرف کوهستانات

سر پل   باختر  16 میزان
شماری از باشندگان ولسوالی کوهستانات ولایت سر پل که دو سال قبل به دست طالبان مسلح سقوط کرده است حکومت را در باز پس گیری این ولسوالی به بی تفاوتی متهم میکنند.
آنان مدعی اند که حدود پنج هزار خانواده از اثر نا امنی های دو سال اخیر از کوهستانات بیجا شده اند
گفته میشود ، دو سال قبل طالبان با حمله به آن ولسوالی موفق به تصرف تمامی بخش های آن شدند،  بسیاری از این خانواده ها میگویند که عملکرد حکومت در باز پس گیری  ولسوالی یاد شده ضعیف است.
محمد انور رحمانی ریس شورای ولایتی سر پل به آژانس باختر گفت که پس از سقوط ولسوالی  کوهستانات و برخی مناطق دیگر بیش از پنج هزار خانواده از این از این مناطق به مرکز و ولسوالی های آن ولایت بیجا شده اند ونیاز مند کمک میباشند.
وی افزود پس از سقوط ولسوالی یاد شده برخی نقاط مهم دیگر در مرکز و ولسوالی های سر پل نیز به پایگاه های طالبان مبدل شده است.
معاون شبکه نهاد های جامعه مدنی سر پل مدعی است که عملیاتها در این ولایت ضعیف است وحکومت باید بر نامه های عملیاتی دراز مدت را رویدست  گیرد.
اما مل پاسوال خلیل اله دستیار  قومندان امنیه سر پل دلیل راه اندازی نشدن  عملیات باز پس گیری کوهستانات را مصرو فیت های بیش از حد نیرو های امنیتی  و دفاعی در سایر بخش ها عنوان کرد.
موصوف علاوه کردکه نظر به وعده های حکومت مرکزی قرار است در آینده نزدیک عملیات نظامی تحت نام البرز برای تصرف دو باره ولسوالی مذکور راه اندازی گردد. لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا