سیاست

رئیس‌جمهور غنی: ولایات محروم در اولویت‌ برنامه‌های حکومت قرار دارند

کابل 18 دلو باختر
جلسۀ به‌منظور بحث روی نیازمندی‌های ولایات محروم قبل از ظهر امروز با حضور شماری از معینان وزارت‌خانه‌ها تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‎جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ دایر گردید.
به اساس معلوماتدفتر مطبوعاتی دفتر سخنگوی رئیس جمهور به آژانس باختر، در این جلسه، معینان وزارت‌های معارف، انرژی و آب، زراعت، معادن و پترولیم، کار و امور اجتماعی، انکشاف دهات، سرحدات و قبایل، اطلاعات و فرهنگ، فواید عامه و هم‎چنان رئیس کرکت بورد کشور در خصوص پلان‌ها و برنامه‌های توسعه‌یی و انکشافی ادارات مربوط شان برای ولایت پکتیکا، گزارش دادند.
رئیس‌جمهور کشور از ارائه گزارش مسوولین مربوطه تشکر کردو گفت، ده ولایت محروم کشور در اولویت برنامه‌های حکومت قرار دارند و وزارت‌ها باید در برنامه‌های انکشافی و توسعه‌یی شان این ولایات را درنظر گیرند.
رئیس‌جمهور غنی گفت به‌زودی هیئتی به ولایت پکتیکا سفر خواهد کرد تا مشکل ها و نیازمندی‌های مردم این ولایت را از نزدیک مورد غور و بررسی قرار دهد. وی افزود که باید پلان‌های وزارت خانه‌ها برای ولایت پکتیکا در یک جدول مشخص تنظیم گردد تا جهت اجرایی شدن آن اقدامات لازم اتخاذ ‌شود.
رئیس‌جمهور، یکی از اولویت‌های عمده را برای ولایت‌های محروم به‌ویژه ولایت پکتیکا، تأمین انرژی برق دانسته به وزارت انرژی و آب هدایت داد، تا دراین زمینه اقدامات لازم را روی‌دست گیرد.
وی علاوه کرد که ولایت پکتیکا از منابع معدنی زیادی به‌ویژه منابع نفت و گاز برخوردار است و به وزارت معادن و پترولیم هدایت داد که تفحص روی ذخایر طبیعی این ولایت را آغاز نماید.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی تأکید ورزید که برای ولایت های محروم پلان‌های کوتاه‌مدت و دراز‌مدت انکشافی و توسعه‌یی ترتیب گردیده و مطالبات عمدۀ مردم در آن گنجانده شود، تا مردم از این برنامه‌ها بهره‌مند گردند و هم‏چنان لازم است برای جوانان زمینه‌های بیشتری کاری فراهم گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا