جامعه

نبودکار مردم را دربلخ نگران کرده است

مزارشریف 23عقرب باختر
شهروندان بلخ از نبودکار و فروشندگان  از نبود مشتری  نگران اند
با فرار سیدن فصل خزان و نزدیک شدن زمستان نیاز جدی خانواده ها به مواد سوخت ازیکسو و نبودکار دراین فصل سردنسبت به هر مشکل دیگر برای شهروندان مزارشریف نگران کننده است .
هرچند درقیمت مواد سوخت از قبیل زغال ، چوپ نسبت به سالهای قبل درزمان حاضر تغییر چندانی رونما نشده اما فروشنده های این مواد سوختی ازنبود مشتری دردکان هایشان ناراحت اند.
سید رمضان یکتن ازدکانداران شهر مزارشریف که ازسالها به اینسو زغال میفروشد میگوید ، امسال نسبت به سالهای پیش مشتری نداریم .
او دلیل کمبود مشتری را نبودکار درفصل سرما می داند ودکانداردیگری دلیل کمبودن مشتری ها را مهاجرت بسیاری از هموطنان به کشورهای اروپایی میداند.
عبدالرسول یاردم مسوول بازاریابی درریاست کار و امو راجتماعی ولایت بلخ دررابطه به بیکاری شهروندان چنین میگوید .
ما یک ریاست پالیسی ساز هستیم ریاست کارو امور اجتماعی مستقیماً مسوولیت کاریابی برای مردم را ندارد ولی برای ارتقای مهارت های کارگران برنامه هایی به اجرا گذاشته است .
وی گفت ، درسالهای اخیر بیش از شش هزار و پنجصد نفر آموزش های فنی و حرفه ای را دراین ریاست دیده اند . سه هزار و پنجصد نفر آن صاحب کارشدند و این روند به اساس برنامه کار درسالهای آینده نیز ادامه دارد.
پدیده بیکاری درافغانستان به مشکل جدی و روزافزون تبدیل شده اما مردم انتظار دارند که این مشکل با آمدن امنیت و برنامه های درست و مناسب برای کاریابی و اشتغال زائی درکشور حل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا