جامعه

دیده بان حقوق بشر: نتوانسته از مهاجرین افغان در پاکستان حمایت کند

لندن/گاردین/باختر/27 دلو
روزنامۀ بریتانیایی گاردین در مقالۀ در باره افغانستان در مورد آن عده از مهاجران افغان تمرکز کرده که به تازگی در نتیجۀ فشارهای پاکستان دوباره به افغانستان بازگشته اند.
گاردین به استناد گزارش دیده بان حقوق بشر نوشته است که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نتوانسته با نکوهش کمپاین بدرفتاری پاکستان با مهاجران افغان از آنان حمایت کند.
در نتیجۀ این کمپاین، هزاران تن از افغان‌ها یا خود‌شان پاکستان را ترک کرده‌اند یا این که اخراج شده‌اند.
به گفته دیده بان حقوق بشر، حکومت پاکستان سال گذشته با افزایش فشار بر مهاجران افغان دستور داد که این‌کشور را ترک کنند.
در نتیجۀ فشارهای پاکستان از تابستان گذشته به این سو، نزدیک به شش صد هزار افغان مجبور به ترک این‌کشور شده‌اند.
گاردین در ادامه نوشته‌است از هنگامی که پاکستان این را اعلام کرده‌است، نیروهای امنیتی  پاکستانی به پالیدن خانه‌های افغان‌ها آغاز کرده‌اند.
به نوشته گاردین، قصه‌های از بدرفتاری پولیس پاکستان و نیز گرفتاری‌های خودسرانه نیز شنیده شده‌است.
روزنامه همچنین به گزارش‌های دست یافته که به اساس آن‌ها بسیاری از محله‌های که برای چندین دهه به افغان‌ها جای داده بود، به طور ناگهانی به آنان پشت کرده و قراردادهای خانه‌ های شان را فسخ کرده‌اند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود در مورد مهاجران اخراج شده از پاکستان نوشته است که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان باید روند اخراج افغان‌ها را ازین کشور متوقف بسازد و بگذارد که افغان‌ها به خوشی خود ازین کشور بیرون شوند.
بسیاری از افغان‌های اخراج شده از پاکستان در داخل افغانستان هم با مشکلات زیاد رو به رو استند.
بسیاری ازین افغان‌ها به علت ناامنی‌ها به مناطق اصلی‌شان رفته نمی‌توانند و در حومه‌های شهرهای بزرگ در یک وضعیت بسیار ناگوار به سر می‌برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا