سیاست

نماینده فوق العاده رییس جمهور، در دومین کنفرانس ملی شاروالان شرکت کرد

کابل 9 سنبله باختر
احمدضیا مسعود نماینده‎ فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در دومین کنفرانس ملی شاروالان که از سوی اداره مستقل ارگان‌های محلی برگزار شده بود، شرکت نمود و، برگزاری کنفرانس شاروالان را گامی در توسعه شهرها عنوان کرد.
این کنفرانس با حضور مقام‌های بلند پایه دولتی و شارولان 34 ولایت کشور برای دو روز در کابل برگزار شده است.
باقی پوپل سرپرست اداره مستقل ارگان‌های محل، ضمن گزارش دهی از کارکرد معینیت شاروالان ‌ ارگان‌های محلی بیان داشت که طبق هدایات نماینده فوق العاده رییس جمهور از دو سال بدینسو تلاش نموده اند تا اصلاحات عمیق در عرضه خدمات شهرداری رونما گردد.
وی برگزاری دومین کنفرانس ملی شاروالان ، گماشتن افراد تحصیل کرده و مسلکی، تلاش  به خاطر به تصویب رسیدن قانون شهرداری ها، سهیم کردن مردم در برنامه ریزی-تطبیق پروژه‌های عالم المنفعه، سعی برای برقی سازی روند‌های مالیه‌دهی و ساده سازی پروسه‌های اداری، و ساده سازی مجوز ساختمانی را از جمله تعهدات این اداره برای بهبود عرضه خدمات برای شهروندان عنوان کرده بیان داشت که طبق هدایت و نظارت دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور تلاش دارند تا حکومتداری خوب را در این نهاد تمثیل نمایند.
احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده رییس جمهور برگزاری این کنفراس را گامی مهمی در جهت هماهنگی نهادهای مربوطه در مدیریت و انکشاف شهری عنوان نمود و گفت این کنفرانس می‌تواند در زمینه ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های وزارت شهر سازی و شهرداری‌ها در راستای سامان‌دهی به امور شهری کشور مفید واقع شود و به خدمت رسانی بهتر به شهروندان کشور کمک نماید.
نماینده فوق العاده رییس جمهور- ساخت و ساز بلند منزل‌ها به شکل بی‌رویه و غیر معیاری، ترافیک و تراکم بی‌سابقه‌ی وسایل نقلیه در شهرها، افزایش زباله‌ها، مهاجرت‌ روستا نشینان بدون پلان و برنامه اقتصادی به شهرها را از جمله معضلات جدی در کشور پنداشته بیان داشت که تطبیق ماستر پلان شهری می تواند نقش مهم در کاهش مشکلات و بهبود وضعیت شهرنیشینی در کشور داشته باشد و سبب افزایش عواید شهرداری‌ها خواهند شد.
احمدضیا مسعود همچنان اضافه نمود که معرفی فرهنگ شهرنشینی از سوی شهردارها و شهرگرایی توام با عرضه خدمات شهری مطلوب مسوولیت بزرگی شهردارها بوده و سبب تقویت زیربنای شهری، انکشاف شهری، مدیریت سالم شهری و انکشاف اجتماعی در شهرها و روستاها می شود و عرضه خدمات یکسان را در تمام نقاط کشور سهل‌تر کرده-فراهم می‌سازد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور افزود که فلسفه وجودی شهردارها این است که فرهنگ روستایی را به فرهنگ شهری تبدل نموده و ارتباطات روستاها و شهرها را توسعه داده و تعادل اجتماعی را بوجود آورد.
احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب همچنان به شاروالان ولایت ها هدایت داد تا با حفظ اثار تاریخی به اعمار بناهای تجارتی پرداخته و موتور شهرنشینی که اقتصاد صعنتی است را به چرخش بیاورند تا زمینه‌های کاری برای شهروندان مساعد گردیده و شهرهای افغانستان مانند شهرهای جهان به کارخانه‌های تولیدی مبدل گردد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور تقویت فرهنگ شهرنشینی را امر الزامی در عرضه خدمات شهری دانسته بیان داشت که با توجه به خواست‌های جهان امروز پیاده-روهای وسیع، ایجاد فضای سبز، اعمار مراکز تجارتی و تفریحی در سطح ولایات و واحدهای اداری کوچک می‌تواند زندگی شهری را سرعت ببخشد. نماینده فوق العاده رییس جمهور، اما بیان داشت که این امر بدون گسترش صلاحیت‌های شاروالان امکان پذیر نیست.
امیرالدین سالک معین وزارت شهرسازی و مسکن ضمن ستایش از ایجاد کمیسیون عالی توسعه شهری که به ابتکار نماینده فوق العاده رییس جمهور در اغاز حکومت وحدت ملی تاسیس شد، بیان داشت که با تاسیس این کمیسیون هماهنگی میان ادارات مربوط جهت عرضه خدمات شهری افزایش یافته و سبب گردیده است تا این کمیسیون به شورای عالی توسعه شهری و تحت ریاست رییس جمهور کشور پلان‌های استراتیژیک شهری تطبیق گردد.
سالک افزود که این وزارت برای ساده سازی مراحل اداری تفویض ویزه یکساله شهری را در شهرهای   هرات، قندهار، مزارشریف و جلال آباد به گونۀ امتحانی آغاز کرده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا