سیاست

محمد اشرف غنی با وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، دیدار کرد

کابل 10میزان باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با مارک فیلد وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، محمد اشرف غنی به مارک فیلد و هیئت همراه اش خوش آمدید گفت و از وی خواست تا تمنیات نیک اش را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان به ملکه الیزابت و خانم ترزا می صدراعظم آن کشور تقدیم کند.
سپس هر دو جانب در مورد موضوعات مختلف از جمله استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، انتخابات آیندۀ افغانستان، تجارت و ترانزیت و سایر مناسبات منطقه یی، بحث و تبادل نظر کردند.
مارک فیلد وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، گفت که ما همیشه با مردم افغانستان بوده ایم و در آینده نیز در کنار آنان باقی خواهیم ماند. وی افزود که به همکاری های خویش با افغانستان در عرصه های مختلف ادامه می دهیم و از استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، حمایت می نمائیم.
در مقابل محمد اشرف غنی رئیس جمهور  ضمن ابراز قدردانی از حکومت و مردم بریتانیا بخاطر کمک های شان به افغانستان طی سال های گذشته، گفت که پس از اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا، ماحول تغیر کرده و فرصت های جدید به وجود آمده است که به همکاری شرکای بین المللی و ممالک منطقه، منجر به تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه خواهد شد.احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا