سیاست

کنفرانس بن پایان یافت

محفل اختتامیه کنفرانس بین المللی بن با سخنرانی حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان و صدور قطعنامه ای پایان یافت.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر، حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، در مراسم پایانی کنفرانس بن برای افغانستان سخنرانی مختصر نموده از جامعه جهانی، حکومت و مردم جرمنی ابراز سپاس نموده گفت : امروز برای ملت افغانستان یک روز تاریخی و فراموش ناشدنی میباشد.او یکبار دیگر از جامعه جهانی برای حمایت دو امدار از مردم افغانستان ابراز امتان نمود.

پس از سخنرانی حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، وزرای خارجه افغانستان و جرمنی در یک کنفرانس خبری مشترک نتایج کنفرانس را بر شمردند.

وزیر خارجه آلمان در کنار آنکه از حمایت دوامدار جامعه جهانی در کنفرانس دوم بن یاد نموده گفت، جامعه جهانی نمی خواهد افغانستان  را تنها گذارد، جامعه جهانی نمی خواهد افغانستان بی ثبات گردد، ثباتی که هیچ خطری از افغانستان متوجه جهان دیگر نگردد.

به گفته وزیر خارجه آلمان نشست دوم بن جشن بزرگ نبود بلکه نشستی بود که در ان دو جانب تعهداتی داشتند تا ارزشهای دموکراسی چگونه در افغانستان حفظ و تقویه گردد. او همچنان گفت،حکومت افغانستان در رابطه به حکومتداری خوب، حاکمیت قانون، مبارزه با فساد و مواد مخدر تعهداتی دارد و جامعه بین المللی برای ده سال دیگر پس از سال 2014 به کمک هایش برای افغانستان ادامه میدهد.

درین کنفرانس خبری وزیر خارجه افغانستان کنفرانس دوم بن را روز تاریخی یاد کرد و بحث های انجام شده درین کنفرانس راسودمند خواند.

اوهمچنان از منابع و ذخایر زیر زمینی در کشور یاد کرد و برای زدودن فساد اداری و مبارزه با مواد مخدر یکبار دیگر بر تعهد افغانستان تاکید کرد.

او همچنان گفت : ثبات در افغانستان به نفع پاکستان است و فیصله های بن نیز برای آن کشور مهم می باشد.

وزیر خارجه آلمان درین کنفرانس خبری گفت " در آینده نزدیک پنجاه فیصد امنیت مردم افغانستان به نیروهای آن کشور تعلق می گیرد، چیزی که ده سال قبل تصور آن هم وجود نداشت.

قطعنامه کنفرانس در سی و سه فقره و شش بخش شامل یک مقدمه ترتیب شده و در آن تصریح شده است که جامعه بین المللی و افغانستان بعداز این خود را مصروف تطبیق استراتیژی دوره انتقال و دوره تحول زنده گی مردم درعرصه های مختلف میسازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا