امنیت

وزیر امور داخله :کمیت پولیس تا بهار سال آینده 175هزار تن خواهد بود

کابل  22حوت باختر

وزیر امور داخله می گوید باید در جذب افراد به صفوف پولیس از دقت لازم کار گرفت تا از تفوذ دشمن وافراد معتاد به صفوف پولیس جلوگیری شود.

به گزارش آژانس با ختر بسم الله محمدی که در سیمینار سه روزه قوماندانان وآمرین قوماندانی عمومی سخن می گفت،تاکید کرد که با برگزاری چنین سمینارهای آموزشی وضعیت پولیس ملی در بخشهای مختلف بهتر شده و ظرفیت این نیروها نسبت به گذشته بالا رفته است و نظر سنجی های اخیر که توسط نهادهای بین المللی صورت گرفته نشان می دهد که 86 درصد مردم از عملکرد پولیس ملی رضایت دارند .

از سوی هم وزیر امور داخله از انجام بهتر وظایف پولیس ملی ستایش کرده افزود: کارکردهای انجام شده این نیروها در راستای تامین امنیت و تنفیذ قانون مایه افتخار ماست.

موصوف در رابطه به کمیت پولیس ملی گفت: این نیروها تا تابستان سال آینده به یکصدو 57 هزار افزایش خواهد یافت پس از این وظیفه شماست تا در جلب و جذب افراد واجد شرایط از دقت کار گرفته از نفوذ دشمن و افراد معتاد به مواد مخدر در صفوف پولیس جلوگیری نماید.

 وزیر امور داخله همچنان در مورد برنامه انتقال امنیت از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغان گفت: نیروهای امنیتی کشور اکنون نسبت به گذشته نیرومند تر شده اند ومی توانند پس از سال 2014 مسوولیت امنیتی کشور را بر عهده گیرند و دیگر نباید بار دوش جامعه جهانی باشیم.

 همچنین آقای محمدی به پاسوال عبدالعلیم کوهستانی قوماندان عمومی جلب و جذب وزارت امور داخله دستور داد تا از جذب افراد اضافه تشکیل خود داری گردد.

همزمان با این پاسوال عبدالعلیم کوهستانی قوماندان عمومی جلب و جذب وزارت امور داخله هدف تدویر این سمینار را مسلکی سازی هرچه بیشتر پولیس ملی ، ارزیابی پیشرفتهای و چالش های پرسونل قوماندانی عمومی جلب و جذب در سال 1390 خواند.

در این سیمینار 110 تن از افسران قوماندانی های جلب وجذب پولیس شرکت دارندکه سه روز ادامه مییابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا