جهان

احزاب مخالف حکومت پاکستان برای استعفا به عمران خان دو روز مهلت دادند

اسلام آباد/ صدای امریکا/ ۱۱ عقرب/ باختر
احزاب مخالف حکومت پاکستان روز جمعه (دهم عقرب) به عمران خان، صدر اعظم این کشور دو روز مهلت دادند تا از سمت اش استعفا بدهد.
این در حالیست که ده ها هزار حامی احزاب مخالف حکومت پاکستان در ادامه راه پیمایی شان دیروز وارد اسلام آباد، پایتخت پاکستان شدند و خیمه های تحصن برافراشتند.
مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان که رهبری این اعتراضات را بر عهده دارد، در میان معترضان ضد حکومتی گفت که عمران خان دو روز فرصت دارد تا از سمتش استعفا بدهد.
فضل الرحمان که از رهبران با نفوذ مذهبی پاکستان است، هشدار داد که اگر عمران خان از سمتش کنار نرود، معترضان توان وارد شدن به دفتر صدر اعظم و گرفتن قدرت را دارند.
در اعتراض های ضد حکومتی دیروزدر اسلام آباد، بلاول بوتو زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان، شهباز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز و رهبران احزاب عوامی نشنل، ملی عوامی پشتونخوا، قومی وطن و سایر احزاب مخالف حکومت نیز حضور داشتند.
این احزاب ادعا دارند که حکومت پاکستان به رهبری عمران خان غیر مشروع است و با کمک و حمایت اردوی این کشور به قدرت رسیده است، اما اردوی پاکستان هر گونه مداخله در سیاست این کشور را رد می کند.
در همین حال، عمران خان، صدر اعظم پاکستان رهبران احزاب مخالف حکومت این کشور را "یتیمان سیاسی" خواند و گفت که از مقام اش کناره گیری نخواهد کرد.
صدر اعظم پاکستان همچنین افزود که معترضان تا هر زمانی که خواسته باشند به اعتراض و تحصن شان ادامه داده می توانند، اما او از سمت اش استعفا نمی دهد.
عمران خان ادعا کرد که احزاب مخالف حکومت به این دلیل اعتراضات ضد حکومتی را به راه انداخته اند، چون به گفته او حکومت حاضر نیست در تحقیقات فساد مالی علیه سیاستمداران پاکستانی نرمش نشان بدهد. بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا