اخبارجامعهصحت

صد ها معتاد در بلخ به مراکز در مانی انتقال یافتند

مزارشریف/16دلو/باختر

مسوولان امنیتی قوماندان امنیه بلخ میگوید: بیش ازیک هزار معتاد خیابانی را ازشهر جمع آوری وبه مرکز های تداوی تحویل داده اند.

قاری عبدالحی عابد آمر امنیت قوماندانی امنیه بلخ امروزبه آژانس باختر گفت  که پس از حاکمیت ا. ا سلامی مسوولان امنیتی  قومندانی امنیه ولایت بلخ توانستند  طی مدت شش ماه بیش از یک هزار معتاد را از سطح شهر و کنار جاده ها جمع آوری وبه مرکز تداوی معتادان منتقل کند که تا هنوز هشتصد تن آن بعد از تداوی دوره های چهل و پنج روزه صحت یاب شده است.

به گفته آمر امنیت قومندانی امنیه ولایت بلخ: این قوماندانی با همکاری مردم، علما و کلانتران نواحی همیشه تلاش دارد که قاچاقچیان مواد مخدر را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد که تا هنوز بیش از یکصد نفر از باند های بزرگ توزیع مواد مخدر را بازداشت و به پنجه قانون سپرده است وده ها کیلوگرام مواد مخدر را از نزد آنان به دست آورده است.

همچنان داکتر جاوید احمدی مسوول شفاخانه یکصد بستر معتادان در بلخ نیز از آماده گی آن شفاخانه برای تداوی و درمان معتادان خبرداده میگوید: آنچه که مایه نگرانی است کمبود امکانات دراین شفاخانه میباشد اگرنهادهای همکار با این شفاخانه دربخش تدارکات وامکانات توجه نمایند این شفاخانه آماده هرنوع خدمات درمانی برای معتادان میباشد. به گفته داکتر احمدی: در اثر نبود امکانات اکنون در این شفاخانه بیش ازسی نفر دوره تداوی خویش را سپری می نمایند که سلسله تداوی معتادان ادامه دارد.

ریس شفاخانه یکصد بستر تداوی متعادان عامل اصلی افزایش معتادان در کشور بویژه ولایت بلخ رافقر، بیکاری و افزایش مواد مخدر و فروش آن در شهر می داند.

  شماری از معتادان که در شفاخانه تداوی معتادان تحت درمان هستند: علت مصاب شدن شان را به مواد مخدر، فقر، بیکاری و دوستان ناباب دانسته  از مسوولان محلی ونهاد های همکار میخواهند که این شفاخانه را تمویل وتجهیز نمایند تا سبب نجات جوانانی که آغشته به مواد مخدر هستند ،گردد ونگذارند که این شفاخانه سقوط نمایند.

به گفته آمر امنیت قومندانی امنیه ولایت بلخ یافته های آنان نشان می دهد که در ولایت بلخ بیش از هشتاد و پنج هزار تن به مواد مخدر معتاداستند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا