سیاست

والی هرات:جنگ افغانستان قومی نه بل دفاع مقدس است

شهرهرات 21 عقرب باختر
والی هرات جنگ افغانستان را جنگ قومی نه،  بلکه دفاع مقدس میداند.
محمد آصف رحیمی والی هرات درهمایش هزاران تن ازشهروندان که روز پنجشنبه بخاطر افتتاح  دفتر ارزش‌های جهاد ومقاومت درشهرهرات برگزارشده بود گفت: "ارزش‌های جهاد و مقاومت ارزش‌های مقدسی است که سبب به وجود آمدن نظام اسلامی در افغانستان شده است و توجه بدان سبب رفاه و آرامی ملت می‌شود."
والی هرات با اشاره به شرایط حساس کنونی، مردم را به و حدت، یکدلی و حمایت از نظام فراخواند و تاکید کرد که درحال حاضر نیز مقاومت علیه "اشغالگران طالب" و دشمنان مردم افغانستان همچنان ادامه دارد.
او گفت:" جنگ افغانستان نه جنگ قومی بلکه  جنگ علیه تروریزم منطقوی و ودفاع مقدس  است  همه ما باید به رشادت ملت افغانستان ارج نهیم".
والی هرات گفت که "منافع ملت بزرگ افغانستان در وحدت است و همه باید در برابردشمن بسیج شویم."
در همین حال جنرال دین محمد جرأت رهبر روند حفاظت از ارزش‌های جهاد ومقاومت ومشاور رئیس جمهوری هدف از ایجاد این روند را پاسداری ازارزش‌های اساسی جهاد عنوان کرد و گفت :" در افتخارات جهاد افغانستان تمام اقوام سهم داشتند و نظام فعلی محصول خون شهداست."
اوگفت: "هر کس بخواهد ملت ما را به طرف نفاق سوق دهد دشمن مردم ماست و شکست خواهد خورد."
والی هرات در حالی به اظهارات اخیر رهبر یک حزب سیاسی  که گفته بود، جنگ افغانستان جنگ قومی است واکنش نشان داد ، که تحلیل گران وسیاسیون ارشد چنین موضع گیری ها را خلاف روحیه همدیگرپذیری وملی میدانند.
اخیرا گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی افغانستان گفته بود که جنگ افغانستان جنگ قومی است ولی بعدا اعلام کرد که رسانه ها ازصحبت هایش سوء برداشت نموده اند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا