اقتصاد

به نه زون زراعتی کشور ماشین آلات زراعتی داده شد

کابل باختر 24 قوس
وزارت زراعت آبیاری ومالداری یک مقدار ماشین الات و وسایل زراعتی را امروز به ریاست تحقیقات زراعتی تسلیم داد .
این ماشین آلات زراعتی از سوی پروژه عوامل تولید زراعتی افغانستان تهیه شده بود .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر درمحفلی که به همین مناسبت در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل ترتیب شده بود اسدالله ضمیر وزیر زراعت آبیاری و مالداری صحبت نموده گفتک پروژه عوامل تولید زراعتی افغانستان در راستای تولید تخم های اصلاح شده زراعتی کارمیکند وهدف آن بلندبردن ظر فیت نهادهای تولید تخم های زراعتی درکشور میباشد.
اوگفت، نهاد یادشده  که از سوی بانک جهانی تمویل میگردد دوصدونودوهشت قلم ماشین آلات و وسایل زراعتی مورد نیاز را به این وزارت اهدا کرد که به نه زون زراعتی کشور که شامل ولایات هرات ، بلخ ، قندهار، بامیان و قندز میباشد داده شد که قرار است از این وسایل در زراعت تصدی های تولید تخم های اصلاح شده زراعتی استفاده کنند .
وزیر زراعت اضافه کرد با استفاده از این امکانات میتوانیم به مصونیت غذایی وخودکفایی غذایی بخصوص گندم  درکشور دست یابیم.
وی ارزش این وسایل وماشین آلات زراعتی را هفتادوسه ملیون افغانی تحمین کرده و گفت که بخاطر استفاده موثر وحفظ ونگهداری بهتر این ماشین آلات کارمندان مربوط را تحت آموزش قرار خواهیم داد .
همچنان  دراین محفل عیسی قدرت رئیس پروژه عوامل تولید زراعتی افغانستان وعبیدالله رامین نماینده مردم در شورای ملی نیز صحبت  کردند وسامان آلات یادشده را دست آورد خوبی دربخش خودکفایی تولیدات زراعتی درکشور خواندند .
گفتنیست، که وزارت زراعت ، آبیاری ومالداری در قبل نیز به منظور ارتقای سطح تولیدات زراعتی 300 عراده تراکتور وسایر تجهیزات زراعتی را که از سوی کشورچین اهدا شده بو د به دسترس زارعان کشور در مرکز و ولایات قرار داده بود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا