اخبارسیاست

صدها باشنده شمال کشورحمایت شان را از امارت اسلامی ابراز کردند

مزارشریف/ 5 حمل/ باختر

صدها تن از باشندگان ولایت‌های شمال کشور با راه‌اندازی یک همایش مردمی با حضور مقام‌های ملکی و نظامی بلخ در شهر مزارشریف ازامارت اسلامی ابرازحمایت کردند.

در این برنامه علما، بزرگان قومی، وکلای گذر و شمار زیاد شهروندان مزارشریف حضور داشتند.

این شهروندان تامین امنیت بهتر شهروندان، نابودی فساد اداری و رشوه از نهاد‌های دولتی را از اساسی‌ترین عامل اعلام حمایت شان بیان می‌کنند.

 آنان طی صحبت های شان از کشور‌های اسلامی خواستند که امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند؛ چونکه تمام معیارهای یک حکومت قانون را دارا است.

در همین‌حال آزاد سازی پول‌های منجمد شده که سرمایه و پشتبانی پولی مردم افغانستان بیان می‌شود، یکی دیگر از خواست‌های شهروندان ولایت‌های شمال کشور در این همایش بود.

این سخنرانان گفتند :”پول های منجمد شده افغانستان، حق مردم افغانستان است و باید هر چه زود تر آزاد شود.

همچنان آنان افزودند: “مردم شمال افغانستان به یک صدا و همه با هم برای آبادی و پیشرفت وطن خود در کنار همه اقوام افغانستان در چوکات امارت اسلامی افغانستان کار می‌کنیم

سید جواد صالحی یکی از شرکت کنند‌گان این همایش مردمی، دلیل بی‌ثابتی و فقر در کشور را دسیسه‌های کشور‌های غربی به ویژه امریکا بیان کرد و می‌گوید: “ما از امریکا می‌خواهیم که پول‌های ما را به شهروندان ما بازگرداند و در کنار آن باید نظام امارت اسلامی باید به رسمیت شناخته شود.

داکتر عبدالوکیل متین یکی از برگزار کنند‌گان این همایش، در حالی که از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای امنیتی و مجاهدین امارت اسلامی ستایش کرد و بر جلوگیری از افراد استفاده جو از نام امارت اسلامی تاکید کرد و می‌گوید که باید جلو افراد و اشخاصی که در تلاش ایجاد فاصله میان شهروندان و امارت اسلامی است؛ گرفته شود.

متین هم‌چنان گفته است: “با مردم باید رفتار درست شود، با جبر حکومت نمی‌شود و شما باید با مردم احترام کنید، هر کسی که از نام امارت اسلامی استفاده می‌کند از صفوف باید بیرون شود.”

با این حال مقام‌های محلی در بلخ خواستار همکاری شهروندان در راستای تأمین امنیت جان و مال شهروندان و جلوگیری از فعالیت‌های که سبب بی‌نظمی می شود، هستند.

نورالهادی ابو ادریس، معاون والی بلخ می‌گوید: “پیروزی امارت اسلامی در برابر چندین کشور که افغانستان را اشغال کرده بودند، تحفه‌ی خداوند و حمایت مردم است و ما نیروهای امارت اسلامی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستیم و برای تامین امنیت شان تلاش می‌کنیم.”

ابوادریس از تمام شهروندان خواست که در کنار مسوولان ادارات ایستاد شده و در قسمت پیشرفت و ترقی کشور از نظام امارت اسلامی متعهدانه حمایت کنند.

همچنین در این برنامه شمار از مسوولان ادارات نظامي و ملکی و بزرگان اقوام نیز در ارتباط به دستاوردهای امارت اسلامی موضوعات را بیان نمودند.

قابل یادآوری است که پس از حاکمیت امارت اسلامی این چندمین برنامۀ مردم به منظور اعلام حمایت از این نظام در شهر مزارشریف می باشد.

 پیش از این نیز صدها تن از باشندگان ناحیه‌های دهم و یازدهم شهر مزارشریف با برگزاری همایش این چنینی حمایت های شان را از امارت اسلامی اعلام کرده‌اند. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا