امنیت

در رابطه به مبارزه مشترک افغانستان و پاکستان در امر مبارزه با هراس افگنی بحث شد

کابل/15/عقرب/باختر
سترجنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی با جنرال شریف راحیل لوی درستیز جمهوری اسلامی پاکستان در کابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر: دراین دیدار طرفین روی چگونگی همکاری های مشترک میان افغانستان وپاکستان درامرمبارزه با هراس افگنی صحبت نموده به برداشتن گام های عملی میان دو کشوردراین راستا تاکید کردند.
لوی درستیزپاکستان دراین دیدار پیشنهادی را مبنی براعزام افسران جوان اردوی ملی کشوربه منظور فراگیری آموزش های نظامی به پاکستان پیش کش نموده اضافه کرد که کشورش آمادۀ همکاری درعرصۀ  نظامی ، سیاسی و اقتصادی با افغانستان می باشد.
وی خاطرنشان ساخت که کشورش آماده است تا نیازمندی های افغانستان را درقسمت کنترول این سوی دیورند، همکاری نموده تا امنیت در دو سوی دیورند به شکل بهتر آن تامین گردد.
او همچنان تامین امنیت در دو سوی دیورند را به نفع افغانستان ، پاکستان ومنطقه عنوان نموده گفت که تروریزم دشمن مشترک این دو کشور بوده وازمناطق  دیورند همواره به نفع خود استفاده می کند تا امنیت دردوطرف دیورند را به چالش روبه رو کند.
جنرال راحیل یک بار دیگر به تعهدات کشورش در امر مبارزه با هراس افگنی تاکید نموده اضافه کرد که اسلام آباد آماده است تا دراین راستا گام های عملی وجدی را بردارد.
همینگونه سرپرست وزارت دفاع ملی کشور سفر لوی درستیز جمهوری اسلامی پاکستان به جمهوری اسلامی افغانستان را گام مهمی برای تحکم وگسترش مناسبات میان دو کشور عنوان کرد.
سرپرست وزارت دفاع ملی افزود :" تروریزم یک خطرجدی برای افغانستان وپاکستان پنداشته می شود و نیازاست تا پاکستان دراین راستا گام های عملی برداشته وافغانستان را دراین راه کمک نماید.
سرپرست وزارت دفاع ملی اشارۀ به  روند عملیات های مشترک نیروهای اردوی ملی افغانستان و اردوی پاکستان نموده که به گفتۀ وی، قرار است تا یک هفتۀ دیگرازسوی مقام های دوکشورتصویب گردید و درامرمبارزه با هراس افگنی عملی گردد.
او تاکید نمود که این روند پس ازتایید وعملی شدن می تواند سهولت های زیادی را درهمکاری میان افغانستان وپاکستان درامرمبارزه با هراس افگنی ایجاد کند.
سرپرست وزارت دفاع ملی همچنان ازلوی درستیز پاکستان خواست تا توجه کشورش را درگسترش و ادامه نشست های مشترک امنیتی میان دو کشور جلب نماید ، بخاطر که تداوم این نشست ها می تواند همکاری میان کابل و اسلام آباد را درامر مبارزه با تروریزم توسعه بخشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا