سیاست

احمدضیا مسعود: تمام دیوار های استنادی از جاده های عمومی و فرعی برداشته شود

کابل  3 دلو باختر
احمد ضیا مسعود نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب امروز در جلسه کمیته ملی  ترانسپورت دستور داد، تا تمام دیوار های سنگی و موانع غیر ضروری مربوط به نهاد های دولتی و غیر دولتی از جاده های عمومی وفرعی کابل  برداشته شود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهوربه آژانس باختر، این تصمیم به اساس برطرف سازی مشکلات و ازدحام ترافیکی در شهر کابل درجلسه کمیته ملی ترانسپورت اتخاذ گردید.
در این جلسه که طرح تنظیم ترانسپورت شهری ارائه گردید، مشکلات و راه حل های در این زمینه پیشنهاد و مورد تایید کمیته قرار گرفت.
در طرح تنظیم ترانسپورت شهری، نبود راه کار های ترانسپورتی، کمبود قوانین، کمبود برنامه های تحقیقی، عدم استفاده از تکنولوژی معلوماتی در مسایل ترانسپورتی، عدم همکاری نهاد های زیربط، چالش های اداری و عملکرد غیر قانونی بعضی از مقامات دولتی، از چالش های عمده فرا راه تنظیم ترانسپورت  شهری عنوان شد.
عبدالله حبیبزی مشارو تخینیکی وزارت ترانسپورت، راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت مشکلات ترانسپورتی را در جلسه ارائه کرد که مورد تایید اعضای کمیته قرار گرفت.
از سویی هم معین پالیسی وزارت ترانسپورت عوامل بندش جاده ها را، بسته بودن جاده ها و کوچه های فرعی و قانون شکنی های شماری از مقامات دولتی عنوان کرده بیان داشت که این عوامل به چهار دسته تقسیم شده است وبخاطر حل این معضل و ساختن سیستم عرضه خدمات ترانسپورتی نیاز است تا راهبرد سبز شهری از سوی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان، مورد تایید قرار گیرد.
نمایندهٔ فوق العادهٔ رییس جمهور طرح تنظیم ترانسپورت شهری را برای حل مشکلات ترانسپورتی  در شهر کابل بسیار ارزنده خوانده بیان داشت که در طرح مذکور، موارد اولویت داده شود که ساحه تطبیق آن وسیع باشد تا از مشکلات ترانسپورتی در شهر کابل، کاسته شود.
همیگونه وی بیان داشت که ادارات عضو کمیته برای از بین بردن عوامل ازدحام های شهری، اقدامات عملی و جدی را روی دست گرفته و هماهنگی لازم را در این زمینه اتخاذ نمایند.
در جلسه کیمته ملی ترانسپورت فیصله شد که وزارت امور داخله موظف است تا تمام دیوار های سنگی و موانع غیر ضروری را از جاده های عمومی و فرعی به همکاری شاروالی کابل بردارد.
همچنان به شاروالی کابل وظیفه سپرده شد تا پیاده رو های جاده ها را پاک کاری کرده و در قسمت فراهم سازی زمین برای دست فروشان، اقدام نماید. همچنان مسوولان شاروالی کابل با نهاد ها و ادارات دولتی و غیر دولتی صحبت نموده تا دیوار های استنادی را به داخل محوطه نهاد ها و ادارات شان، انتقال دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا