اقتصاد

وزیر مالیه افغانستان در برخي عرصه ها دست آورد هاي زياد دارد

 

کابل- 27 حوت، باختر

وزیر مالیه با وزیر تجارت خارجه وهمکاری های توسعه ء هالند برای همکاری های دوجانبه گفتگو کرد

داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان با خانم لیلین پلومن وزیر تجارت خارجه وهمکاری های توسعه ی هالند در اقامت گاه خود دیدار نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي وزارت ماليه به آژانس باختر، در این نشست، در مورد همکاری های دوجانبه  بین افغانستان و هالند بحث صورت گرفت.داکتر زاخیلوال اظهار داشت در حالی که چالش ها  هنوز باقی مانده است اما افغانستان در چند دهه اخیر دستاورد های بزرگي داشته ، افغانستان در صحت، معارف ودیگر بخشهای اساسی به صورت قابل توجهی رشد کرده  و نهاد ها دوباره بازسازی شده اند وخدمات را در تمام ولایات افغانستان ارائه می دهند.دستاوردهای افغانستان در بخش مدیریت های ملی نیز قابل توجه است.

همچنین هردوطرف درمورد تقویت ورشد تجارت در بین افغانستان وهالند نیز صحبت کردند. وزیر مالیه افغانستان گفت که افغانستان می تواند ازتجربه های هالند در بخش زراعت و بسته بندي محصولات مستفید شود و نیز کشور هالند میتواند ازظرفیت ها موجود تولیدات زراعتی افغانستان که شامل میوه های خشک است نیز بهره ببرد.    

داکتر زاخیلوال از وزیر تجارت خارجه وهمکاری های توسعه ی هالند اظهار خرسندی کرده و  گفت:« در جریان ده سال گذشته افغانستان مدیون همکاری های همه جانبه کشور هالند است، هالند نه تنها فقط ی یک كمك كنندهء سخاوتمند بوده بلکه یک كمك كنندهء که کمکهای باکیفیت را ارائه میدهد نیز بوده است».

 وی همچنین گفت: «یک ظرفیت بسیار عالی برای تقویت تجارت دوجانبه بین هر دو کشور هست، خصوصا در بخش زراعت و پروسس محصولات زراعتی».

هر دو طرف به توافق رسیدند که روی موضوعات تجارتی وانکشافی در آینده گفتگو های بیشتر داشته باشند .این اولین سفر خانم لیلین پلومنت به کشور افغانستان است اودر این سفر قصد دارد که با مقامات بلند رتبه کشور نیز دیدار نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا