جامعه

یک هزار و پنجصد منزل دربدخشان از اثر زلزله تخریب شده است

فیض آباد/ باختر/ 5/ عقرب
مقام های ولایت بدخشان میگویند که درزلزله دیروز بیش از یک هزار منزل مسکونی تخریب شده و دوازده تن جان باخته و بیست وچهار تن دیگر زخمی شدند.
محمد اسحق یعقوبی کارمند ریاست اداره آمادگی با حوادث طبیعی بدخشان به آژانس باختر گفت که بیشترین خساره درولسوالی های جرم وکشم وارد شده است.
وی افزودکه حدود 250 خانه درقریه های سوج بالا و سوج پائین ولسوالی جرم تخریب شده که جمعاً چهار تن تلفات دارد.
اما یعقوبی تاکیدکرد که این تلفات و خسارات براساس معلومات از مردم محل تخمین شده تیم های بررسی به ولسوالی ها اعزام گردیده که ارقام دقیق آن را مشخص نمایند که طبعاً ارقام تلفات و خسارات بیشتر از این است .
این کارمند ریاست آماده گی با حوادث طبیعی علاوه نمودکه یک قریه درمنطقه گندم قول ولسوالی کشم به زمین فرو رفته و تیم های بررسی به محل رفته اندکه جزئیات آن را ارائه کنند.
حاجی عبدالبصیر یکتن از متنفذین دره غرمی ولسوالی یمگان میگوید که شصت منزل درقریه اوشتگان و پنجاه منزل درقریه چوخان به کلی تخریب و یکصد و هشتاد منزل دیگر قسماً تخریب گردیده است.
گل محمد بیدار معاون ولایت بدخشان میگوید که امروز جلسه کمیته حالات اضطرار به ریاست وی دایر شد و ریاست های سکتوری و آمادگی با حوادث و موسسات به شمول سازمان غذائی جهان ، سازمان صحی جهان فیصله کردند که کمیته های بررسی به خاطر دقیق شدن آمار تلفات و خسارات به ولسوالی ها بروند.
بیدار میگوید که سازمان غذائی جهان کمک مواد غذائی را به زلرله زده گان به دوش گرفته است و ریاست صحت عامه ادویه و کلینیک های صحی را به ولسوالی ها انتقال میدهد که مجروحین تداوی شوند.
همچنان عبدالله فایض رییس سره میاشت بدخشان میگوید که پنجاه خانه درولسوالی ارغنخواه تخریب شده و آن ها برای 40 خانواده متضرر مواد غذائی ، بسته های فامیلی و خیمه توزیع نموده اند.  ختم/ ناجیه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا