سیاست

معاون اول ریاست جمهوری برگزاری انتخابات کشور را حتمی خواند

کابل اول جدی / باختر
معاون اول ریاست جمهوری برگزاری انتخابات کشور را حتمی خواند .
مارشال محمد قسیم فهیم  معاون اول ریاست جمهوری که  دیروز در جریان سخنرانی درولسی جرگه تاکید کرد  که تمام آماده گی  ها  برای برگزاری انتخابات گرفته شده است و انتخابات  سال آینده  به خوبی  برگزار خواهد شد .
این درحالیست که برخی ا ز احزاب و ائتلاف های سیاسی ابراز  نگرانی کرده  اند که چانه زنی های در مورد امضای توافقنامه همکاری های امنیتی میان کابل و واشنگتن  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی را درحاشیه قرار داده است.
ازسوی هم شماری از نامزدان ریاست جمهوری و شورا های ولایتی میگویند که عد م امضای توافقنامه همکاری های امنیتی میان کابل و واشنگتن،  انتخابات ریاست جمهوری را تحت شعا ع قرار داد ه است.
آنها از رئیس جمهور میخواهند تا موضوع امضای توافقنامه همکاری میان  افغانستان وامریکا را  کنار گذاشته مساله انتخابات را در اولویت قرار بدهد اما معاون اول ریاست جمهوری در سخنرانی خود اطمینان  داد  که ما سال آینده  شاهد انتخابات سراسری  در کشور خواهیم بود تا زعیم  سیاسی  تعیین شود او این انتخابات را برای  کشور و مردم ما  بسیار  اهمیت  دانست که  می تواند  آینده  کشور را  رقم زند.
وی اضافه کرد  که حکومت  تمام  تلاش  خود  را برای برگزاری  انتخابات  به خرچ خواهد داد و ازمردم خواست تا مسوولانه  از این روند  حمایت کنند.
در همین حال ضیأ الحق امر خیل رئیس دارالانشأ کمیسیون مستقل انتخابات گفته است ما تمام ترتیبات  برای برگزاری انتخابات را گرفتیم و به مردم اطمینان میدهیم که انتخابات خوب وسراسری برگزار میشود امضا و یا عدم  امضای توافقنامه همکاری های امنیتی میان کابل وواشنگتن تاثیری به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی ندارد.
از سوی هم سخنگوی وزارت امور داخله  میگوید که برا ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی هماهنگ کافی   میان کمیسیون مستقل انتخابات  و نیرو های امنیتی وجود دارد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله در مصاحبه به خبر نگار آژانس باختر گفت وزارت امور داخله درمساعی با نیروهای امنیتی  به مردم اطمینان میدهیم که تدابیر جدی برای  تامین امینت برگزاری انتخابات گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا