سیاستاخبارجامعهTOP

اوچا: نیمی از جمعیت افغانستان در سال 2024 نیازمند کمک خواهند بود

کابل، ۳ جدی، باختر
دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا)، گفته است که ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهد داشت.
این نهاد در گزارش «برنامه نیازهای بشردوستانه افغانستان در سال ۲۰۲۴ و پاسخ به آن» نوشته است پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان (بیش از نیمی از جمعیت این کشور) در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشته باشند.
اوچا گفت که از این میان، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای دریافت کمک در نظر گرفته خواهند شد و اولویت‌های کلیدی شامل ارائه کمک‌های غذایی، آب آشامیدنی سالم، مراقبت‌های صحی و آموزش و رسیدگی به نیازهای فوری از جمله آب، صحت و حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد دارای معلولیت است.
براساس گزارش این نهاد؛ عودت مهاجران افغان از کشور‌های همسایه و تغییرات اقلیمی نیز به نیازمندی مردم به کمک‌های بشری می‌افزاید.
در گزارش اوچا آمده است که افغانستان با وضعیت اضطراری ناشی از تغییرات اقلیمی مواجه است و چندمین سال است که به طور متوالی خشکسالی را سپری می‌کند.
در این گزارش آمده است: «پس از بدترین خشکسالی در ۳۰ سال اخیر در سال ۲۰۲۱ افزایش دما به سرعت الگوهای بارش را در سراسر کشور تغییر داده است و دسترسی مردم به آب را کاهش می‌دهد. شوک‌های ناشی از خشکسالی از ۱۵ ولایت به ۳۴ ولایت افزایش یافته که بیشترین افزایش نسبت به سال گذشته در پروان، کنر، بادغیس، بغلان و سمنگان گزارش شده است.»
اوچا هم‌چنان هشدار داد که محصولات کشاورزی افغانستان در معرض خطر سیل و آفات قرار دارد و یکبار دیگر افزود که افغانستان با پیامدهای چهار دهه جنگ، فقر ریشه‌دار، بحران‌های ناشی از آب‌وهوا دست و پنجه نرم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا