اقتصاد

دومین جلسه کمیته مصئونیت سکتور خصوصی به ریاست معاون رئیس جمهور برگزار شد

کابل 12 سرطان باختر
در دومین جلسه کمیته مصئونیت سکتور خصوصی که امروز  به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور برگزار شد، طرزالعمل کاری این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،  نخست معاون دوم رئیس جمهور با اشاره به دست آوردهای کمیته مشترک رسانه ها و حکومت که همۀ قضیه خشونت علیه خبرنگاران را به درستی بررسی کرده است گفت: کمیته مصئونیت سکتور خصوصی نیز با استفاده از تجارب آن کمیته، اقدامات عملی را روی دست خواهد گرفت تا در این زمینه دست آوردهای عملی و مؤثر داشته باشد.
کمیته مصئونیت سکتور خصوصی بر اساس حکم شماره 402 مورخ 10-2- 1397 ریاست جمهوری، زیر نظر معاون دوم رئیس جمهور ایجاد گردیده است.
دراین کمیته، وزیرعدلیه، وزیرامورداخله، وزیرترانسپورت، وزیرصنعت وتجارت، وزیرمالیه، لوی سارنوال، رئیس عمومی امنیت ملی، رئیس اتاق های تجارت، رئیس اتاق های صنایع و معادن، رئیس اداره ارگان های محلی و رئیس اتاق تجارت زنان عضویت دارند.
هدف از تشکیل این کمیته، تأمین مصئونیت سکتور خصوصی، بررسی مشکلات مربوطه و ارائه طرح های پیشنهادی برای تأمین مصئونیت این سکتور به شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری است.
در دومین جلسه کمیته مصئونیت سکتور خصوصی طرزالعمل کاری این کمیته به بحث گرفته شده و با ارئه پیشنهادات اصلاحی شرکت کنندگان جلسه، مورد تأیید قرار گرفت.
براساس این طرزالعمل، تأمین مصئونیت تاجران، پیشه وران، صنعت کاران و سایر اصناف، جلوگیری از آسیب رسیدن به مال، سرمایه، حیثیت، خانواده، اقارب، ایجاد هماهنگی بین ادارات امنیتی و نهادهای عدلی در تأمین امنیت، شناسایی و رفع چالش های امنیتی مربوط به فعالیت سکتور خصوصی، ایجاد فضای امن فیزیکی، روانی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری های خصوصی داخلی و خارجی از جمله اهداف اساسی این کمیته است.
در این طرزالعمل، تأمین مصئونیت سکتور خصوصی، ایجاد هماهنگی بین ادارات امنیتی و نهادهای عدلی به منظور رسیدگی به قضایای مربوطه، رسیدگی به مشکلات سکتور خصوصی در ادارات دولتی به منظور توسعۀ بیشتر فعالیت های اقتصادی و سکتوری، نظارت بر اجراآت نهادهای امنیتی و عدلی برای پیگری قضایای  مربوطه از صلاحیت های کمیته مصئونیت سکتور خصوصی تعیین شده است.
مطابق این طرزالعمل، کمیته های فرعی کمیته سکتور خصوصی در وزارت داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، اداره ارگان های محلی، لوی څارنوالی و کمیته های ولایتی در ولایات هرات، نیمروز، قندهار، قندوز، ننگرهار، بلخ، خوست و پکتیا ایجاد شده و نیز کمیته فرعی تقنین زیر نظر وزارت عدلیه و دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری به پیش برده خواهد شد.
دراین جلسه فیصله شد که کمیته دیگری به منظور جمع آوری معلومات لازم و تأمین رابطه بهتر، در بخش سکتور خصوصی ایجاد گرددد. همچین فیصله شد که کارعملی کمیته های فرعی  به زود ترین فرصت ممکن آغاز گردد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا