امنیت

دوسیه های زندانیان توقیفگاه بگرام” بررسی گردید

کابل باختر 20 دلو
در جلسه ایکه تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز در ارگ دایر شد، کار "کمیته بررسی و تعیین سرنوشت و تسریع رسیده گی دوسیه های زندانیان توقیفگاه بگرام" بررسی گردید و در مورد توقیف خانهء بگرام بحث صورت گرفت.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، جلسه در نتیجهء ارزیابی کار کمیته بررسی به این نتیجه رسید که کمیته مذکور امور محوله خود را با روحیه وطندوستی، توأم با استقلالیت انجام داده و از حقوق و آزادی های شهروندان کشور دفاع نموده است. بناً جلسه کار انجام شده توسط کمیته بررسی را مورد تقدیر قرار داد.
جلسه با یاد آوری اینکه اکنون عساکر خارجی حق انجام عملیات، گرفتاری افغانها و داشتن زندان در خاک ما را ندارند، همه ترتیبات موقت مربوط به زندان بگرام را ملغی اعلام کرد.
بناً بعد از این توقیفگاه بگرام مانند سایر توقیف خانه ها و زندان های کشور به وزارت امور داخله تعلق یافته و توسط آن وزارت اداره میگردد.
دوسیه های کسانیکه در بگرام تحت توقیف قرار دارند، نیز از طریق مراجع عدلی و قضایی کشور طی مراحل گردیده و به آن رسیده گی صورت می گیرد.
قابل یاد آوریست دوسیه هایی که تحت کار کمیته بررسی قرار دارند، کار رسیده گی به آن از جانب این کمیته انجام یافته و کمیته بررسی در باره آنها تصمیم اتخاذ خواهد نمود.
در این جلسه قاضی القضات و رئیس ستره محکمه، وزرای عدلیه و داخله، لوی څارنوال، مشاور امنیت ملی، معاون وزرات دفاع ملی، قاضی عبدالکریم قانت رئیس کمیته بررسی و تعیین سرنوشت و تسریع رسیده گی دوسیه های زندانیان توقیفگاه بگرام، عبدالشکور دادرس عضو آن کمیته و جنرال غلام فاروق بارکزی قوماندان پولیس نظامی و زندان بگرام حضور داشتند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا